Захарните изделия носят над 60% от приходите в сладкия бранш

Седем компании с оборот над 20 млн. лв. в категорията държат близо 70% от бизнеса

Общата стойност на сладкия сегмент, в т.ч. шоколадови и захарни изделия и бонбони, възлиза на малко над 643.9 млн. лв. през миналата година. В обем това означава реализация на над 146 хил. тона продукти в търговските канали. С най-голям дял в категорията присъстват захарните изделия (около 64% от общата му стойност), близо 29% е делът на шоколадовите категории, а бонбоните държат над 7% от продажбите в стойност. Средно близо 25% от приходите на целия бранш идват от чуждестранни клиенти.

Заедно 25-те компании с най-високи приходи в сегмента генерират близо 87% (близо 559.8 млн. лв.) от продажбите на целия пазар. През седемте най-продаващи играча с оборот над 20 млн. лв. в сладките категории минават около 70% от приходите в бранша.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал