Седем играча с продажби за над 10 млн. лв. при захарните изделия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седем играча с продажби за над 10 млн. лв. при захарните изделия

Седем играча с продажби за над 10 млн. лв. при захарните изделия

Близо три четвърти от оборота идва от продукти с шоколадово покритие

19314 прочитания

Общите приходи от продажби на захарни изделия на двадесетте топ компании в подсегмента възлизат на над 358 млн. лв. през миналата година (близо 88% от целия пазар). През захарните дивизии на топ 20 са преминали близо 91.5 хил. тона изделия при над 105 хил. тона за целия бранш. Средно близо 37% от приходите на двадесетте водещи играча идват от външни пазари. За целия бранш този дял е около 34%. Пазарът на захарни изделия обхваща категориите сладки бисквити, гофрети и вафли със/без съдържание на какао, включително без и с изцяло или частично покритие от шоколад, меденки, екструдирани и експандирани продукти и други. Най-голям дял (около три четвърти) от захарния сегмент държи групата на тункваните вафли и бисквити (с оборот от близо 302 млн. лв.). Около 7% отчита категорията на вафлите и гофретите без какао (малко над 29 млн. лв.). Близо 4% от оборотите се падат на сладките бисквити без какао (17.3 млн. лв.), а меденките покриват под 3% от подсегмента (10.37 млн. лв.).

Седем компании отчитат над 10 млн. лв. годишни приходи от продажби в подсегмента. Общо оборотът им възлиза на 292.5 млн. лв. и концентрира над 70% от бизнеса на целия бранш. През дивизиите на седемте топ играча минават над 88% от износа на целия захарен сегмент в стойност (над 123 млн. лв.).

На челна позиция

е "Нестле България" АД

със 115.34 млн. лв. годишни приходи от продажби на захарни изделия. Бизнесът на компанията в подсегмента надхвърля двойно оборотите на следващия играч в класацията - "Престиж-96" АД. Акционерното дружество, дъщерно на мултинационалния хранителен концерн "Нестле", държи около 28% от целия захарен бранш в страната в стойност и близо една трета от бизнеса, концентриран в топ 20. Основни захарни категории в портфолиото на компанията са сладките вафли и бисквити с шоколадово покритие (над 95% от приходите в подсегмента). Ключови в захарната дивизия на "Нестле България" са продуктите под бранда Nestle, вафлите "Мура", бисквитите "Житен дар" и др. Близо 80% от приходите на компанията в подсегмента идват от външни пазари. В България компанията произвежда и изнася десертите Кit-Kat.

На втора позиция се нарежда великотърновският захарен производител "Престиж-96" (56.9 млн. лв.). Компанията развива на пазара широко портфолио от продукти в категориите сухи пасти, туквани и нетунквани бисквити и вафли под ключовите си брандове "Споко", "Хипер", "Троя", "Ная", "Траяна", "Мираж", "Престиж", "Роден край", "Насладки", "Мюсли" и други. "Престиж-96" реализира по-голямата част от продуктите си на българския пазар. Успоредно развива дистрибуция на над 25 външни пазара.

"Захарни изделия - Варна" ЕООД (3), с производство във Варна и Балчик, има близо 49.7 млн. лв. оборот в сегмента. Около 36% от продукцията ѝ се реализират на външни пазари. Лъвския пай в захарното портфолио на компанията държат тункваните бисквити с дял от над 80% от приходите й в подсегмента. Компанията развива на пазара няколко десетки марки в категориите вафли, бисквити, сухи пасти и пр. Под кавърбранда Sweet Plus дистрибутира бисквитените линии "Лимец", Zeffo, Go-Tiny, Tea&Coffee, Camellia, Duo Crema, Musli, "Есенни листа", "Негрита", MyStory, "Детска закуска", "Яна" и др. С широка дистрибуция в търговските канали и разнообразие от вкусове и разфасовки са вафлените линии "Варна", "Боряна" (вкл. и сухи пасти), "Чудо", Vafelice, Fafla, Poy, "Ана", "Чоко" и др. Към портфолиото на варненската фабрика принадлежи и линията Medenki, както и бисквитени блатове за торта с различни вкусове.

Горнооряховската фабрика "Ден и нощ" ООД е на четвърта позиция (29.4 млн. лв.). Компанията фокусира бизнеса си най-вече върху захарния сегмент, с приоритет на вафлените категории. Развива портфолио под познатата на пазара търговска марка "Боровец", под която обединява близо двадесет какаови и безкакаови линии с различни вкусове, размери и разфасовки. Произвежда и пет вида вафли с марката "Ден и Нощ" и десет вида под бранда "Йолли" с различни вкусове, ядки и плодови кремове. Компанията реализира в търговските канали продукция от средно близо 30 млн. вафли на месец.

На пето място се нарежда бургаското акционерно дружество "Победа" АД (16 млн. лв.). Основната част от бизнеса на компанията в подсегмента е насочена към бисквитените категории, в които какаовите и безкакаовите продукти си поделят оборотите в съотношение около 2:3. Водещи нетунквани брандове са "Закуска", "Чаени", "Еверест", "Изгрев", "Ревю", "Слънце" и др. При бисквитите с (частично) покритие "Победа" присъства на пазара с "Анелия", "Руми", "Навона", Gama, "Фрегата" и др. Палитрата от захарни изделия допълват вафлите "Еверест" в различни разфасовки и вкусове и миникексовете "Браво".

С близки по размер обороти в подсегмента следват великотърновската фабрика "Кармела 2000" ООД (6) и "Монделийз България продакшън" ЕООД (7), с шоколадова фабрика в Своге. "Кармела 2000" (13.1 млн. лв.) лансира на пазара ключовия си кавърбранд Karmela, под който предлага тунквани и обикновени вафли със или без съдържание на какао в различни разфасовки, меденки, бисквити, cookies и др. Портфолиото допълват вафлените брандове Family, "6ест", "Форца", Bonelli и др., както и десертите Sweet Pleasure, бисквитите "Детство мое", Everyday, Petit Beurre и "Ритъм" с овесени ядки и пълнозърнести брашна, миникексчета Extra и "Магдалени" и др.

"Монделийз България продакшън" (12.15 млн. лв.), част от мултинационалния бързооборотен концерн Mondelez International, присъства в подсегмента с топ бисквитените си марки Oreo и BelVita, миникексчетата Barni, вафлите "Морени" и др. Годишните продажби на захарни изделия на компанията възлизат на близо 2 хил. тона. Те формират малко над 10% от общия й обем продажби на захарни и шоколадови изделия.

Играчите с

Оборот между 5 и 10 млн. лв.

в класацията са пет. С почти сходни обороти на осмо и девето място се нареждат добричкият производител "Савимекс" ЕООД (9.64 млн. лв.) и пловдивската фабрика за сладкарски изделия "К енд Джи" ЕООД (9.5 млн. лв.). Бизнесът със захарни изделия на "Савимекс" е с фокус основно върху категорията на екструдираните и експандираните продукти. Компанията е активна и в производството на хляб и макаронени изделия, с ориентация приоритетно към дистрибуция на местния пазар.

"К енд Джи" е ключов производител на пандишпанови блатове за търговските канали и сладкарската индустрия, рула и кейкове под марката "Густо", кроасани, вафли, бисквити и други. Бизнесът на пловдивската фабрика е специализиран в тези категории, с реализация почти изцяло на българския пазар.

На десета и единадесета позиция с малко над 6 млн. лв. годишни приходи в подсегмента застават съответно великотърновският производител "Дик – 2000" ООД и самоковската фабрика "Си Комерсиал 7" ЕООД. "Дик – 2000" развива динамично портфолио от тунквани и обикновени вафли под марката Credo. Разполага с производствена база за захарни изделия с площ 5 хил. кв.м. Освен на местния пазар развива дистрибуция и в Централна Европа, Македония, Румъния, Турция, Ирак, Израел и др. Мажоритарна собственост в компанията държи Димитър Калчев.

"Си Комерсиал 7" развива собствено производство на домашен тип бисквитени изделия по италианска технология под марката Doma в категориите бисквити, бишкоти, блатове, кроасани, рула и сухи пасти. Фабриката на компанията в Самоков разполага с две автоматизирани линии за производство на пандишпанени изделия с капацитет от по над 14 хил. продукта в час. Дистрибутира на българския пазар и палитра от продукти на полски производители - бисквити и крекери на Dr.Gerard, шоколадовите продукти Mieszko, Vobro, Master Chocolatier и други. Самоковската компания е 100% собственост на Сотир Ангелов Немов.

С оборот от 5.35 млн. лв. на дванадесета позиция се нарежда "Итал фууд" ЕООД, с производство в Шумен. Компанията е дъщерна на "Фикосота" ООД, под шапката на "Фикосота Холдинг" АД. Бизнесът със захарни изделия обхваща близо 15% от общите й приходи с ключовия бранд - вафлите Му Motto. В категориите снаксове и крекери шуменската фабрика развива основните си брандове Bruschetti Maretti, Kubeti и Tornado.

Общите приходи от продажби на захарни изделия на двадесетте топ компании в подсегмента възлизат на над 358 млн. лв. през миналата година (близо 88% от целия пазар). През захарните дивизии на топ 20 са преминали близо 91.5 хил. тона изделия при над 105 хил. тона за целия бранш. Средно близо 37% от приходите на двадесетте водещи играча идват от външни пазари. За целия бранш този дял е около 34%. Пазарът на захарни изделия обхваща категориите сладки бисквити, гофрети и вафли със/без съдържание на какао, включително без и с изцяло или частично покритие от шоколад, меденки, екструдирани и експандирани продукти и други. Най-голям дял (около три четвърти) от захарния сегмент държи групата на тункваните вафли и бисквити (с оборот от близо 302 млн. лв.). Около 7% отчита категорията на вафлите и гофретите без какао (малко над 29 млн. лв.). Близо 4% от оборотите се падат на сладките бисквити без какао (17.3 млн. лв.), а меденките покриват под 3% от подсегмента (10.37 млн. лв.).

Седем компании отчитат над 10 млн. лв. годишни приходи от продажби в подсегмента. Общо оборотът им възлиза на 292.5 млн. лв. и концентрира над 70% от бизнеса на целия бранш. През дивизиите на седемте топ играча минават над 88% от износа на целия захарен сегмент в стойност (над 123 млн. лв.).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK