С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 22 дек 2015, 17:08, 13541 прочитания

95% от шоколадовия бизнес е в ръцете на десет компании

Приходите на "Монделийз" надхвърлят 3.5 пъти тези на другите девет основни играча, взети заедно

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През 2014 г. шоколадовите изделия отчитат близо 185.4 млн. лв. приходи от продажби. (над 28 хил. тона продадени шоколадови изделия). Тук се включват шоколади на блокове (таблети) и пръчки, със/без прибавени вкусове и пълнежи (зърнени храни, плодове или ядки), включително бял шоколад, фигурки от шоколад (яйца, празнични артикули и пр.), шоколадови бонбони, какаови пасти (течен шоколад) и др. Основните обеми в сегмента си поделят категориите шоколадови блокове с около 52% дял от общите продажби и шоколадови бонбони с 31% дял, следвани от групата на течния шоколад - около 8%. Общо бизнесът на десетте най-продаващи в сегмента компании (над 175 млн. лв.) концентрира близо 94.6% от стойността на местния пазар. Спрямо останалите играчи

Силна преднина държи "Монделийз България продакшън" ЕООД


(бившата "Крафт фуудс"), с шоколадова фабрика в Своге. В стойност оборотите на компанията в подсегмента (близо 134.3 млн. лв. по изчисления на "Регал"*) надхвърлят около 3.5 пъти общите приходи от продажби на останалите девет топ играча в класацията. Основна част в производството на компанията държи категорията на шоколадовите таблети (близо 80%) с локални брандове "Своге", "Млечен", LZ и др. Остатъкът от портфолиото в подсегмента формират шоколадовите бонбони Suchard и "Своге Сезони" с по няколко вкусови линии. В обем производството на компанията през миналата година възлиза на общо над 17 хил. тона шоколадови изделия. През последните три години в шоколадовата фабрика на "Монделийз" в Своге са инвестирани над 50 млн. лв.

От втора до пета позиция се нареждат

Четири компании с оборот
между 5 и 10 млн. лв.




С близки по размер обороти - малко над 7 млн. лв., са акционерните дружества "Мелбон" (2) и "Интерион" (3). Пернишката фабрика за шоколадови бонбони "Мелбон" присъства на пазара с основните си линии Sea Figures, Slava, Twist, Tresor Dore, Desire и други, под които предлага портфолио от бонбониери и луксозни пакетирани бонбони. Под марката Choco day развива серия от продукти от какаов крем. "Интерион", базирана в Костинброд, стартира през 2001 г. с участието на гръцката Interia, 100% собственост на гръцкия производител на шоколад и сладкарски изделия ION. Под основната марка NuCrema компанията развива портфолио от лешникови, какаови и бели кремове с фокус върху реализацията им на местния пазар. Поддържа широка дистрибуция както в търговските канали на дребно, така и в хорека канала и сладкарската индустрия. Дружеството е дистрибутор за България на продуктовата гама на ION от шоколадови десерти, вафли, бонбони и какао.

На четвърта и пета позиция застават съответно старозагорската шоколадова фабрика "Шоко тим" ООД (6.45 млн. лв.) и "Нестле България" АД (5.19 млн. лв.), дъщерна на мултинационалния бързооборотен концерн "Нестле". "Шоко тим" е ориентирана основно към производство на течен шоколад и преработка на какао и какаови продукти за сладкарската индустрия. Развива на пазара и вафлени продукти под бранда "Фокус". Съдружници в компанията са Цветомира Грънчарова, Марчо и Анелия Ганеви с почти равни дялове.

"Нестле България" развива на пазара широка палитра от шоколадови изделия с производство във фабриката на компанията в София. При таблетите ключови марки са Nestle и "Кума Лиса". При шоколадовите бонбони развива портфолио под брандовете "Нестле", "Таралежки" и "Простор" с линии от вкусове. Дистрибутира на българския пазар и глобалните марки Lion, After Eight, LZ и др. Продажбите на шоколадови изделия формират под 5% от приходите на компанията в сладкия сегмент.

Пет от десетте водещи компании са

С обороти под 5 млн. лв.

от шоколадови продажби. Бургаската фабрика "Победа" АД (6) – с оборот от 4.42 млн. лв., присъства в бранша с порфолио от шоколадови бонбони под марките "Черноморец" и "Крем". Седма е пловдивската фабрика "Вале 1" ООД (3.8 млн. лв.), чийто фокус е основно върху производството на течен шоколад. "Милмекс" ООД (3.1 млн. лв.), със седалище в София, развива асортимент в категорията шоколадови бонбони (Delizia, "Синеморец", "Морско дъно" и др.), както и в луксозния сегмент на ръчно изработените шоколадови изделия. На девета и десета позиция с под 2 млн. лв. годишен оборот в сегмента са двете софийски фабрики "Анимекс 98" ЕООД (шоколадови бонбони DiVa, Moccafe, Cherry Love, Mousse и др.) и "Мидист" ЕООД, с основен бранд For You за шоколадови блокчета, бисквити, вафли и др.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пет компании държат 80% от пазара на безалкохолни напитки и вода Пет компании държат 80% от пазара на безалкохолни напитки и вода

Броят на дружествата в сектора се увеличава, продажбите бележат малък ръст

11 ное 2018, 10476 прочитания

Пазарът на брашно – лек спад на продажбите, ръст на износа Пазарът на брашно – лек спад на продажбите, ръст на износа

Почти целият експорт се извършва от първите две компании в класацията

10 ное 2018, 5284 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регал 500+" Затваряне
Топ 10 компаниите държат над 80% от бонбонените продажби

Седем от десетте най-големи играчи отчитат годишен оборот под 2 млн. лв.

Още от Капитал
Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10