С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
22 дек 2015, 17:12, 7394 прочитания

Топ 10 компаниите държат над 80% от бонбонените продажби

Седем от десетте най-големи играчи отчитат годишен оборот под 2 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бонбоните формират около 7.6% в стойност от продажбите на категорията захарни и шоколадови изделия и бонбони, произведени в страната. Тук се включват дражетата, бонбоните от твърд или мек карамел, гумените бонбони и желираните захарни изделия (без дъвки), включително от плодова маса, и другите пресовани захарни изделия. През миналата година бонбоненият бранш отчита стойност от малко над 49.1 млн. лв., реализирани от продажби на близо 12.7 хил. тона изделия. Над три четвърти от приходите на производителите в подсегмента идват от български клиенти. Над 80% от стойността и около 75% от обема на бизнеса минават през десeтте най-продаващи фабрики.

Горнооряховският производител


"Захарни заводи" АД е безспорен лидер

с оборот от 20.11 млн. лв. Акционерното дружество държи близо половината от бизнеса на топ 10 играчите и над 40% от стойността на целия местен бранш. Дългогодишният производител развива на пазара установени брандове в категориите твърди бонбони ("Лукчета", "Теменужка", "Дропс", MultiFructy, "Кръц-кръц" и др.), желе бонбони ("Ментина", "Лимонови резанки", Jelly Fun, Top Jelly) и дъвчащи бонбони ("Карамел Му", "Карамел Лакта", "Матео" и др.). На втора и трета позиция в класацията са две компании с

Обороти между 2 и 8 млн. лв.



- "Кронос" АД (7.93 млн. лв.) и "Александра и Мадлен" ООД (2.34 млн. лв.). Бизнесът на "Кронос" в подсегмента обхваща категорията "Дражета и подобни изделия със захарно покритиe". Основни брандове, с които водещият производител и дистрибутор на ядки и сушени плодове присъства на пазара, са с Кronos и Alfa, развива и безалкохолни напитки под марките Grizzy и Berry. Хасковската семейна компания "Александра и Мадлен" е водещ производител на суровини за сладкарската промишленост, с утвърдени позиции при трайните кремове, глазурите и пр. Съдружници с равен дял са Милен и Албена Чукалови. Останалите седем компании в топ 10 отчитат

Приходи под 2 млн. лв.

през миналата година. Четвърта позиция заема "Захарни изделия - Варна" ЕООД (1.83 млн. лв.). Бонбонените продажби формират под 10% от бизнеса на компанията в бранша, насочен приоритетно към захарните категории - вафли, бисквити, сухи пасти и други. Популярен продукт в бонбоненото портфолио на варненския производител са бонбоните с фъстък "Снежинки". С близък по размер оборот на пета позиция следва асеновградската бонбонена фабрика "Алпи комерс" ЕООД (1.76 млн. лв.) с бизнес, изцяло съсредоточен в този бранш и приоритетно ориентиран към българските клиенти (близо три четвърти от приходите). Портфолиото на компанията обхваща над тридесет артикула, сред които карамелажни, твърди, меки бонбони с плодов пълнеж, дъвчащи бонбони и други, с различни вкусове. Развива близо двадесет бранда, сред които Fily, Exo Frizzy, "Карамелки", "Лакта", "Кремино", "Део", "Лукчо" и други. Мажоритарен собственик е Венцислав Пейчев.

Шеста позиция заема пловдивската фабрика "Суийт меджик Европа" ООД (1.58 млн. лв.). Компанията е създадена през 2002 г. като специализиран производител на захарен памук. На тази суровина базира продуктите си като био, без захар и превръщащ се в дъвка захарен памук с различни аромати. Изнася почти цялата си продукция на външни пазари, с ключови контрагенти в повечето европейски страни, Средния изток, Австралия и Френска Полинезия. Съдружници с равни дялове в компанията са Даниела Савова Боом и датският бизнесмен Йоханес Паулус Боом.

"Захарен комбинат – Пловдив" АД (1.37 млн. лв.) заема седма позиция. Произ­водството на бонбони, основно в категорията на карамелажните продукти (с марките Bonbon и "Дропс"), обхваща близо една пета от бизнеса на компанията в сладките категории и под 10% от общите й приходи. Капацитетът за производство на фабриката е 13 тона бонбони на денонощие.

С близки до 1 млн. лв. годишни обороти в подсегмента от осма до десета позиция се нареждат ямболският семеен производител на халви "Хеттрик" ООД, съсобственост на Мария и Георги Георгиеви, варненската фабрика за сладкарски изделия "Илчовски 94" АД, еднолична собственост на Анатолий Илчовски, и пернишката шоколадова фабрика "Мелбон" АД, която покрива малко над 10% от приходите си от бизнес в нешоколадовия бонбонен подсегмент.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пет компании държат 80% от пазара на безалкохолни напитки и вода Пет компании държат 80% от пазара на безалкохолни напитки и вода

Броят на дружествата в сектора се увеличава, продажбите бележат малък ръст

11 ное 2018, 10334 прочитания

Пазарът на брашно – лек спад на продажбите, ръст на износа Пазарът на брашно – лек спад на продажбите, ръст на износа

Почти целият експорт се извършва от първите две компании в класацията

10 ное 2018, 5254 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регал 500+" Затваряне
Тринадесет фирми с оборот над 10 млн. лева от червено месо

От 195 компании в сектора 185 произвеждат свинско месо, 81 телешко и 23 агнешко

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма