Половината свинско се продава на разфасовки и кайма

Сред 20-те най-големи компании само една се ограничава с чиста кланична дейност

Продажбите на свинско месо, произведено в България през 2014 г., се оценяват на 501 млн. лева. Те включват трупно месо (25%), разфасовки на едро - необезкостени бутове, плешки и пр. (15%), и разфасовки на дребно и кайма (54%). Останалото са субпродукти и сланина. Съдейки по данните, производството в тази категория все повече се измества към продукти с по-висока степен на преработка и съответно по-голяма добавена стойност. Преобладават продажбите на свежо месо. Делът на декларираното замразено месо е едва 6%. Дванадесетте най-големи компании генерират 59% от оборотите в сектора. Те може да бъдат систематизирани в няколко основни профила по степен на преработка.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал