Новият брой: Пътят към Европа
Close

Топ 3 на компаниите за сладолед държат 70% от пазара в стойност

Почти 90% от производството през 2016 г. е за вътрешния пазар

През 2016 г. 20 фирми в страната са произвели общо малко над 25.4 хил. тона сладолед, показват декларираните данни в продуктовите справки на фирмите в НСИ и в Търговския регистър. Общо продадените от тях количества надхвърлят 26.2 хил. тона и са на стойност 89.7 млн. лв. По експертни данни пазарът на сладолед в България се оценява на около 100 млн. лв., като разликата е резултат от затрудненото измерване при сегмента на насипния сладолед и наличието (все още) на сив пазар.

През миналата година ръстът на продажбите в стойност за цялата категория е 20.45% в сравнение с предходната година, но обяснението за това е и в по-големия брой на фирмите, които са подали официални данни в този сектор (с две повече в сравнение с 2015 г.).


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал