Силен спад на износа при готовите храни

В категорията продължава да има един изявен лидер с 20% пазарен дял

Производство на готови салати, бебешки пюрета, макаронени изделия, замразени пици, консервни продукти с различни готови ястия: асортиментът от готови храни през последните години расте и заема все повече място по регалите на магазините. Ако преди две години в тази категория са били активни 77 фирми, през 2016 г. броят им е вече 83. Увеличава се и интересът на потребителите.

Играчите в този бизнес също са различни - някои от тях са с основен предмет производство на готови храни, при други това е допълващ сегмент, носещ между 15 и 30% от общите приходите и съпътстващ други дейности като търговия на дребно, кетъринг и др. И ако 2015 г. е годината на експорта за този бизнес, 2016 г. е в обратна посока. Данните от "Регал 500" показват, че в категорията, която носи приходи от 137.1 млн. лв. за миналата година, има минимален спад на годишна база от над 0.64%. Същевременно при износа той е осезаем - цели 21%.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал