Изострена конкуренция на винения пазар

Секторът излиза от труден период и ускорява растежа

След няколко тежки години, последвали икономическата криза от 2009 г., виненият бранш успя да обърне тенденцията на спад едва през 2015 г., когато отбеляза ръст от 6%, а през 2016 г. ускорява растежа си до 7.4%. За пръв път от години и експортът отбелязва малък, но важен ръст, който слага край на свиването на чуждите пазари. Силно се изостря и конкуренцията сред водещите компании в сектора, които растат с много по-високи темпове от средните за пазара. Той обаче продължава да е силно доминиран от евтините трапезни вина, докато качествените вина са малка част от него.

Такава е най-общата картина за отминалата година, формирана от данните за общо 114 производителя на вино. Категорията включва класически тихи вина, пенливи вина, както и ликьорни вина, вермут и други ароматизирани вина от грозде, без сайдер (виж карето).


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал