Производителите на бързооборотни стоки през 2017 г. - големи и по-малки печеливши
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Производителите на бързооборотни стоки през 2017 г. - големи и по-малки печеливши

Производителите на бързооборотни стоки през 2017 г. - големи и по-малки печеливши

Класацията "Регал 500+" представя водещите компании в сектора в България

Зорница Маркова
46518 прочитания

Българският потребител пие мляко, обича шоколади и бисквити и яде колбаси. Не пропуска да сложи хляб на масата и да сготви с обилно количество слънчогледово олио. Дори е започнал да ползва повече олио от преди. Като цяло е любител на месата във всичките им форми, пие вода и безалкохолни напитки и малко по-малко от тях - бира. Станал е любител на ядките, разнообразява менюто с повече риба и се държи буден с кафе.

Ако трябва да обрисуваме пазара на бързооборотни стоки през 2017 г. с няколко изречения, той би изглеждал точно така. Това показват продажбите на производителите на основните 24 категории храни и напитки. На базата на тези данни компаниите са подредени в традиционната годишна класация "Регал 500".

Освен че е най-голямата категория, млякото и млечните продукти водят и по обем на износа. След тях се подреждат олиото и белите пилешки меса. Тази подредба се запазва от миналата година. Новото в подредбата на най-големите износители е, че преработените плодове и зеленчуци, захарните и шоколадовите изделия и ядките заемат по-предни места от миналата година. За сметка на това хлябът, кафето и козметиката отстъпват от позициите си.

Категориите, които най-много разчитат на износа, са рибата, кафето и преработените плодове и зеленчуци. При тях приходите от външните пазари са между 60% и 70% от общите продажби. Поравно е делът на износа и на вътрешния пазар при пилешкото, ядките и олиото.

От гледна точка на ръст през миналата година ядките са големият победител – над 66% на общите продажби и 80% на износа. Кафето, рибата и олиото също са сред категориите, които растат най-бързо (между 20% и 30%).

Лек спад има при бирата и алкохола. По-голям е спадът при сладоледа.

Как изглеждат детайлно тенденциите в отделните категории, подкатегории и сегменти може да прочетете в "Регал 500+".

Поръчайте изданието »

На хартия или PDF

Българският потребител пие мляко, обича шоколади и бисквити и яде колбаси. Не пропуска да сложи хляб на масата и да сготви с обилно количество слънчогледово олио. Дори е започнал да ползва повече олио от преди. Като цяло е любител на месата във всичките им форми, пие вода и безалкохолни напитки и малко по-малко от тях - бира. Станал е любител на ядките, разнообразява менюто с повече риба и се държи буден с кафе.

Ако трябва да обрисуваме пазара на бързооборотни стоки през 2017 г. с няколко изречения, той би изглеждал точно така. Това показват продажбите на производителите на основните 24 категории храни и напитки. На базата на тези данни компаниите са подредени в традиционната годишна класация "Регал 500".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK