С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
26 окт 2018, 10:48, 20420 прочитания

Производителите на бързооборотни стоки през 2017 г. - големи и по-малки печеливши

Класацията "Регал 500+" представя водещите компании в сектора в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българският потребител пие мляко, обича шоколади и бисквити и яде колбаси. Не пропуска да сложи хляб на масата и да сготви с обилно количество слънчогледово олио. Дори е започнал да ползва повече олио от преди. Като цяло е любител на месата във всичките им форми, пие вода и безалкохолни напитки и малко по-малко от тях - бира. Станал е любител на ядките, разнообразява менюто с повече риба и се държи буден с кафе.

Ако трябва да обрисуваме пазара на бързооборотни стоки през 2017 г. с няколко изречения, той би изглеждал точно така. Това показват продажбите на производителите на основните 24 категории храни и напитки. На базата на тези данни компаниите са подредени в традиционната годишна класация "Регал 500".


Освен че е най-голямата категория, млякото и млечните продукти водят и по обем на износа. След тях се подреждат олиото и белите пилешки меса. Тази подредба се запазва от миналата година. Новото в подредбата на най-големите износители е, че преработените плодове и зеленчуци, захарните и шоколадовите изделия и ядките заемат по-предни места от миналата година. За сметка на това хлябът, кафето и козметиката отстъпват от позициите си.

Категориите, които най-много разчитат на износа, са рибата, кафето и преработените плодове и зеленчуци. При тях приходите от външните пазари са между 60% и 70% от общите продажби. Поравно е делът на износа и на вътрешния пазар при пилешкото, ядките и олиото.

От гледна точка на ръст през миналата година ядките са големият победител – над 66% на общите продажби и 80% на износа. Кафето, рибата и олиото също са сред категориите, които растат най-бързо (между 20% и 30%).



Лек спад има при бирата и алкохола. По-голям е спадът при сладоледа.

Как изглеждат детайлно тенденциите в отделните категории, подкатегории и сегменти може да прочетете в "Регал 500+".
Поръчайте изданието »
На хартия или PDF

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пет компании държат 80% от пазара на безалкохолни напитки и вода Пет компании държат 80% от пазара на безалкохолни напитки и вода

Броят на дружествата в сектора се увеличава, продажбите бележат малък ръст

11 ное 2018, 3286 прочитания

Пазарът на брашно – лек спад на продажбите, ръст на износа Пазарът на брашно – лек спад на продажбите, ръст на износа

Почти целият експорт се извършва от първите две компании в класацията

10 ное 2018, 2056 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регал 500+" Затваряне
Регал 500

Най-големите производители на бързооборотни стоки в България

Западният страх от Huawei

Китайският технологичен гигант се оказа под неочаквано мащабен световен политически натиск

Нинова vs. Станишев - рунд пореден

Президентът на европейските социалисти няма да води листата на българските за евроизборите, но ще опита да я пренареди с преференции

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Ще се видим там горе"

Красиви чувства и раните от войната в артистична френска драма

Tuesday, I'm in Love

Как Quiz Night Show създаде разрастващо се общество от ентусиасти в киното, музиката и литературата чрез състезанията си

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 15.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Жирардели беше обявен за собственик на "Юлен", АВВ продава част от заводите си на Hitachi, вероятно и фабриката си в Севлиево

Емисия

DAILY @7AM // 18.12.2018 Прочетете