С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
26 окт 2018, 10:48, 36651 прочитания

Производителите на бързооборотни стоки през 2017 г. - големи и по-малки печеливши

Класацията "Регал 500+" представя водещите компании в сектора в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българският потребител пие мляко, обича шоколади и бисквити и яде колбаси. Не пропуска да сложи хляб на масата и да сготви с обилно количество слънчогледово олио. Дори е започнал да ползва повече олио от преди. Като цяло е любител на месата във всичките им форми, пие вода и безалкохолни напитки и малко по-малко от тях - бира. Станал е любител на ядките, разнообразява менюто с повече риба и се държи буден с кафе.

Ако трябва да обрисуваме пазара на бързооборотни стоки през 2017 г. с няколко изречения, той би изглеждал точно така. Това показват продажбите на производителите на основните 24 категории храни и напитки. На базата на тези данни компаниите са подредени в традиционната годишна класация "Регал 500".


Освен че е най-голямата категория, млякото и млечните продукти водят и по обем на износа. След тях се подреждат олиото и белите пилешки меса. Тази подредба се запазва от миналата година. Новото в подредбата на най-големите износители е, че преработените плодове и зеленчуци, захарните и шоколадовите изделия и ядките заемат по-предни места от миналата година. За сметка на това хлябът, кафето и козметиката отстъпват от позициите си.

Категориите, които най-много разчитат на износа, са рибата, кафето и преработените плодове и зеленчуци. При тях приходите от външните пазари са между 60% и 70% от общите продажби. Поравно е делът на износа и на вътрешния пазар при пилешкото, ядките и олиото.

От гледна точка на ръст през миналата година ядките са големият победител – над 66% на общите продажби и 80% на износа. Кафето, рибата и олиото също са сред категориите, които растат най-бързо (между 20% и 30%).



Лек спад има при бирата и алкохола. По-голям е спадът при сладоледа.

Как изглеждат детайлно тенденциите в отделните категории, подкатегории и сегменти може да прочетете в "Регал 500+".
Поръчайте изданието »
На хартия или PDF

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пет компании държат 80% от пазара на безалкохолни напитки и вода Пет компании държат 80% от пазара на безалкохолни напитки и вода

Броят на дружествата в сектора се увеличава, продажбите бележат малък ръст

11 ное 2018, 8961 прочитания

Пазарът на брашно – лек спад на продажбите, ръст на износа Пазарът на брашно – лек спад на продажбите, ръст на износа

Почти целият експорт се извършва от първите две компании в класацията

10 ное 2018, 4820 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регал 500+" Затваряне
Регал 500

Най-големите производители на бързооборотни стоки в България

Чума отвъд прасетата

Африканската чума по свинете вече засяга и бизнеса в горите

"Друсана" държава

Заради нежеланието си да различи индустриалния коноп от марихуаната България е на път окончателно да остане извън CBD индустрията

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Ново място: Клуб за естетическо възпитание на артиста (К.Е.В.А.)

Втори живот за знаковото място до НАТФИЗ

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи