С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 окт 2018, 10:48, 37010 прочитания

Производителите на бързооборотни стоки през 2017 г. - големи и по-малки печеливши

Класацията "Регал 500+" представя водещите компании в сектора в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българският потребител пие мляко, обича шоколади и бисквити и яде колбаси. Не пропуска да сложи хляб на масата и да сготви с обилно количество слънчогледово олио. Дори е започнал да ползва повече олио от преди. Като цяло е любител на месата във всичките им форми, пие вода и безалкохолни напитки и малко по-малко от тях - бира. Станал е любител на ядките, разнообразява менюто с повече риба и се държи буден с кафе.

Ако трябва да обрисуваме пазара на бързооборотни стоки през 2017 г. с няколко изречения, той би изглеждал точно така. Това показват продажбите на производителите на основните 24 категории храни и напитки. На базата на тези данни компаниите са подредени в традиционната годишна класация "Регал 500".


Освен че е най-голямата категория, млякото и млечните продукти водят и по обем на износа. След тях се подреждат олиото и белите пилешки меса. Тази подредба се запазва от миналата година. Новото в подредбата на най-големите износители е, че преработените плодове и зеленчуци, захарните и шоколадовите изделия и ядките заемат по-предни места от миналата година. За сметка на това хлябът, кафето и козметиката отстъпват от позициите си.

Категориите, които най-много разчитат на износа, са рибата, кафето и преработените плодове и зеленчуци. При тях приходите от външните пазари са между 60% и 70% от общите продажби. Поравно е делът на износа и на вътрешния пазар при пилешкото, ядките и олиото.

От гледна точка на ръст през миналата година ядките са големият победител – над 66% на общите продажби и 80% на износа. Кафето, рибата и олиото също са сред категориите, които растат най-бързо (между 20% и 30%).



Лек спад има при бирата и алкохола. По-голям е спадът при сладоледа.

Как изглеждат детайлно тенденциите в отделните категории, подкатегории и сегменти може да прочетете в "Регал 500+".
Поръчайте изданието »
На хартия или PDF

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пет компании държат 80% от пазара на безалкохолни напитки и вода Пет компании държат 80% от пазара на безалкохолни напитки и вода

Броят на дружествата в сектора се увеличава, продажбите бележат малък ръст

11 ное 2018, 10469 прочитания

Пазарът на брашно – лек спад на продажбите, ръст на износа Пазарът на брашно – лек спад на продажбите, ръст на износа

Почти целият експорт се извършва от първите две компании в класацията

10 ное 2018, 5283 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регал 500+" Затваряне
Регал 500

Най-големите производители на бързооборотни стоки в България

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10