Палмовото масло помага на пазара на олио

Лидерът "Олива" генерира една трета от продажбите в категорията

   ©  Георги Кожухаров
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Статията е част от специалното издание на "Капитал" "Регал 500". Всички текстове по темата може да откриете тук.

Глобалната тенденция да се консумира по-малко палмово масло е една от причините за изключително позитивното развитие на пазара на олио в България през изминалата година. Компаниите, декларирали производство на рафинирано и нерафинирано слънчогледово и рапично олио (51 на брой), увеличават продажбите си през 2017 г. с почти 29%. Расте и износът. Българските рафинерии изнасят продукция за почти 359 млн. лв., с 27% повече от предходната година. Според пазарни анализатори производителите на олио виждат перспектива в пазара заради потреблението от Западна Европа и Близкия изток, където палмовото масло все повече се замества със слънчогледово. Освен това продукцията подлежи на по-дълго съхранение и изчакване на по-благоприятни условия за продажба. Затова рафинериите могат да си позволят да увеличават преработката.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал