Палмовото масло помага на пазара на олио
Лидерът "Олива" генерира една трета от продажбите в категорията


Ася Мандаджиева

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Статията е част от специалното издание на "Капитал" "Регал 500". Всички текстове по темата може да откриете тук.
Глобалната тенденция да се консумира по-малко палмово масло е една от причините за изключително позитивното развитие на пазара на олио в България през изминалата година. Компаниите, декларирали производство на рафинирано и нерафинирано слънчогледово и рапично олио (51 на брой), увеличават продажбите си през 2017 г. с почти 29%. Расте и износът. Българските рафинерии изнасят продукция за почти 359 млн. лв., с 27% повече от предходната година. Според пазарни анализатори производителите на олио виждат перспектива в пазара заради потреблението от Западна Европа и Близкия изток, където палмовото масло все повече се замества със слънчогледово. Освен това продукцията подлежи на по-дълго съхранение и изчакване на по-благоприятни условия за продажба. Затова рафинериите могат да си позволят да увеличават преработката.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.