Черешката в алкохол – ключов продукт в преработвателната индустрия

Четири пети от продажбите в сектора са зад граница, бизнесът със замразени плодове се разраства

Статията е част от специалното издание на "Капитал" "Регал 500". Всички текстове по темата може да откриете тук.

Ако се избира символ за преработката на плодове в България, най-сериозният кандидат ще е черешката в алкохол, която заминава като суровина за европейската сладкарска индустрия. Тя е основата на бизнеса на три от четирите най-големи компании в сектора - "Агри България" (1), "Куминяно фрут" (2) и "Авиус 2003" (4). Те заедно генерират половината от общите продажби на компаниите в топ 25. Две от тези дружества и още три в класацията са с италианска собственост.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал