Черешката в алкохол – ключов продукт в преработвателната индустрия
Четири пети от продажбите в сектора са зад граница, бизнесът със замразени плодове се разраства


Ана Стоянова

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Статията е част от специалното издание на "Капитал" "Регал 500". Всички текстове по темата може да откриете тук.
Ако се избира символ за преработката на плодове в България, най-сериозният кандидат ще е черешката в алкохол, която заминава като суровина за европейската сладкарска индустрия. Тя е основата на бизнеса на три от четирите най-големи компании в сектора - "Агри България" (1), "Куминяно фрут" (2) и "Авиус 2003" (4). Те заедно генерират половината от общите продажби на компаниите в топ 25. Две от тези дружества и още три в класацията са с италианска собственост.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.