Черешката в алкохол – ключов продукт в преработвателната индустрия

Четири пети от продажбите в сектора са зад граница, бизнесът със замразени плодове се разраства

Shutterstock    ©  Shutterstock

Статията е част от специалното издание на "Капитал" "Регал 500". Всички текстове по темата може да откриете тук.

Ако се избира символ за преработката на плодове в България, най-сериозният кандидат ще е черешката в алкохол, която заминава като суровина за европейската сладкарска индустрия. Тя е основата на бизнеса на три от четирите най-големи компании в сектора - "Агри България" (1), "Куминяно фрут" (2) и "Авиус 2003" (4). Те заедно генерират половината от общите продажби на компаниите в топ 25. Две от тези дружества и още три в класацията са с италианска собственост.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал