С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
3 ное 2018, 13:05, 3085 прочитания

Над 40% от приходите от хартиени изделия са от износ

Пазарът на топ 25 е пораснал с 16% за една година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Статията е част от специалното издание на "Капитал" "Регал 500". Всички текстове по темата може да откриете тук.

Над 16% е ръстът на приходите от продажби на най-големите 25 производителя на хартиени изделия за 2017 г. в сравнение с година по-рано. Общите им продажби достигат близо 184 млн. лв., от които 42% са предназначени за износ.


Износът за една година е пораснал значително, показват също така данните за продажбите на дружествата. Ако през 2016 г. той е бил общо 48 млн. лв., година след това продажбите зад граница са вече 77 млн. лв. Това е завиден ръст от 60%. За него допринасят най-много три компании – "Фикосота" (1), "Септона България" (2) и "Ес Ти Ес медикал груп" (4), която работи само за износ.

Най-големите 25 компании запазват дела си от общия пазара на хартиени продукти – 93% от общо 198 млн. лв. проходи от продажби за 2017 г. Целият пазар включва 60 компании, или с една повече спрямо година по-рано.
Първите десет компании в категорията на хартиените изделия генерират над 80% от продажбите на всичките 25 дружества в класацията. Топ 3 пък държат 55% от пазара на 25-те производителя.

Две нови компании има тази година в класацията на най-големите 25. Това са "Ес Ти Ес медикал груп" (4) и "Балекс-СП" (21).



Други две дружества пък са отпаднали от подредбата. Това са "Ценкор", която миналата година е била на 23-о място с 911 хил. лв. продажби и спад 10%, и "Джон-2012", която е била на 25-а позиция със 798 хил. лв. продажби.
Тази година долната граница на приходите от продажби е над 1 млн. лв., което се дължи на цялостния ръст на пазара в тази категория.
Топ 3

"Фикосота" (1) е на първо място в категорията на хартиените изделия. През миналата година компанията има продажби за 68 млн. лв. и ръст близо 15%. Сериозно е увеличението на износа, който през 2016 г. е бил 35% от приходите, а година по-късно – 48%. Увеличението при износа за година е в рамките на 54%. "Фикосота" прави 37% от общите приходи на най-големите 25 компании от групата.

Хартиените изделия са обособени в групата на хигиенните продукти, където влизат марките Pufies (бебешки пелени), Milde, Emeka (тоалетна хартия), Everbel (дамски превръзки). Тази категория генерира 38% от приходите на компанията.

Дружеството е създадено през 1994 г., а днес е един от най-големите български производители на бързооборотни стоки с общи приходи близо 200 млн. лв. за 2017 г. и ръст 11%. Съдружници в него са братята Жечко и Красен Кюркчиеви, които имат по 44%. Останалите дялове се разпределят поравно между Илина Лилова, Петър Минчев и Стефан Стефанов. "Фикосота" има 7 дъщерни дружества в България и чужбина: Румъния, Сингапур, Гърция, САЩ, Украйна и Сърбия. През 2015 г. дейността на компанията в Украйна е спряна, а през 2017 г. – и тази в Сингапур. Предстои закриване на компанията в Сингапур, а работата е поета от централата, става ясно от финансовия отчет на "Фикосота".

На второ място в класацията застава "Септона" (2), която година по-рано е на 3-о. Дружеството има малко над 19 млн. лв. приходи от продажби, като почти целият обем е от износ. Дружеството има близо 40% ръст на продажбите, което му помага да се изкачи в класацията.

"Септона" е част от гръцката компания Septona и в категорията произвежда мокри кърпички и козметични изделия от памук като клечки за уши и тампони за лице. Другите продукти от портфолиото са козметика, ветеринарни и химиотерапевтични продукти, диетични и бебешки храни и други. Общите приходи от продажби за 2017 г. са 48.3 млн. лв. Производствените мощности са в Русе.

С една позиция назад отстъпва "Санитекс пейпър продуктс" (3), която има 13.5 млн. лв. приходи от продажби и спад 11% спрямо година по-рано. Компанията има производство в Костинброд, открито през 2000 г. Там се правят тоалетна хартия, кухненски рула, салфетки, носни кърпички и др. Компанията е собственост на Майкъл и Уалид Гарби.

Големите 10

"Ес Ти Ес медикал груп" (4) влиза за пръв път в класацията на 4-о място. Предишното име на дружеството е "Салвамед" АД. През ноември 2016 г. "Тексан медикал" се влива в "Салвамед" и новото дружество е преименувано на "Ес Ти Ес медикал груп". Основната дейност е производство и търговия на медицински изделия – бинтове, хирургически комплекти, хирургични халати, операционни чаршафи и др.

STS Medical Group е международна група, която включва шест компании в Европа. Производственият хъб е в Сандански. Групата има богато портфолио от сециализирани продукти за медицински нужди. В категорията на хартиените изделия за миналата година компанията има продажби за 13.4 млн. лв., като всички те са от износ.

"Интерпред партнер" (5) пада с една позиция назад спрямо предходната година и застава на 5-о място през 2017 г. Компанията има 11.5 млн. лв. приход и ръст 12%. Близо 1.5 млн. лв. от продажбите са от чужбина и за една година са пораснали с 64%.

Компанията е известна с марката си Zebra, която включва тоалетна хартия, кухненско руло, салфетки, кърпи за лице и носни кърпички.

Дружеството започва дейността си през 1994 г. в Гоце Делчев и продава продукцията си в основните търговски вериги в страната. Износът е предназначен за Европа, Африка и Близкия изток. Компанията е доставчик и на хорека сектора. Собственици на компанията са Росен Думанов и Иван Белянов.

"Завод за хартия Белово" (6) застава на шесто място през 2017 г. Заводът в Белово произвежда целулозна хартия и готови хартиени продукти – тоалетни ролки, салфетки, хартиени кърпи и други, с марката Belana.
В категорията на хартиените продукти компанията има спад от близо 15% за миналата година. Приходите от продажби са 5.6 млн. лв. Това се случва въпреки усилията за модернизиране на портфолиото и марката.
Малко под 10% от продажбите са от износ, който също пада. Външният пазар (Румъния, Македония, Гърция, Кипър) продължава да бъде засегнат от проблемите с ликвидността, се посочва във финансовия отчет на дружеството. Полуготовите изделия обаче достигат 7 млн. лв. продажби и ръст 20%.

На следващо място в класацията на най-големите компании за хартиени продукти е "Суордсан" (7), Карнобат, която има приходи за миналата година малко над 5 млн. лв. и ръст 24%. Близо 20% от продуктите се продават в чужбина. Компанията произвежда тоалетна хартия, салфетки, кухненски рула и мокри кърпички с марките Alvesta, Mis Mak, Calderon Max.

"Пейпър пак продакшън" (8) има 4.7 млн. лв. приход и спад близо 11% за 2017 г. спрямо предходната година. Почти целият обем на продажбите е от местния пазар. Компанията е собственост на "Шийлд инвестмънт" – кредитополучател на КТБ, което от 2015 г. е в несъстоятелност. Част е от групата "Костенец ХХИ".

Ръст около 5% на продажбите има "Гама комерс" (9), която произвежда тоалетна хартия, салфетки, кухненски ролки, носни кърпи и мокри кърпи с марките Gama и Linora. Дружеството от Гоце Делчев е създадено през 1993 г. и продава половината от продукцията си в чужбина. За миналата година компанията има приходи от продажби 4.7 млн. лв.
Последната в топ 10 е "Айгруп" (10), известна с марката си Lindy Производствената база е в Сливен, а портфолиото включва пълната гама от хигиенни хартиени продукти – тоалетна хартия, салфетки, мокри кърпички, кухненски ролки и др. Компанията има 4.6 млн. лв. приходи за миналата година, една четвърт от които са от износ. Продажбите спадат обаче с 27%.

Под 4 млн. лв.

Всички останали компании имат приходи от продажби в категорията на хартиените продукти под 7 млн. лв. Общите продажби на производителите от 11-о до 25-то място са малко над 33 млн. лв., или два пъти по-малко от тези на
номер едно в класацията.

Общо четири компании от тази част на класацията се открояват с ръст на продажбите над 20%. Това са "Арис пейпър" (18), "Идея груп" (19), "Таурус-Алпи" (20) и "Фобос ер" (23). Те обаче тръгват от ниска база и реалното увеличение не е голямо. Значителен спад на продажбите има при "Паломита" (11), която за миналата година има продажби за 3.6 млн. лв., или с близо 30% по-малко от година по-рано. Компанията е специализирана в производството на дамски превръзки, тампони и други хигиенни продукти, а базата й е в столичния квартал "Младост". Компанията произвежда и частни марки на търговци или други компании.

"Е.Т. Со" (17) има продажби за 2.6 млн. лв. и запазва обемите си от предходната година. Дружеството е собственост на Александрос Андреас Текелоглу, а цялата продукция е предназначена за износ.

"Балекс-СП" (21) за пръв път влиза в класацията на 25-те компании в категорията. Тя е създадена през 2011 г. и произвежда дамски превръзки с марката My Secret. Фабриката се намира в Перник и има две производствени линии. Компанията има 1.5 млн. лв. приходи, от които близо 30% са от износ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пет компании държат 80% от пазара на безалкохолни напитки и вода Пет компании държат 80% от пазара на безалкохолни напитки и вода

Броят на дружествата в сектора се увеличава, продажбите бележат малък ръст

11 ное 2018, 10339 прочитания

Пазарът на брашно – лек спад на продажбите, ръст на износа Пазарът на брашно – лек спад на продажбите, ръст на износа

Почти целият експорт се извършва от първите две компании в класацията

10 ное 2018, 5254 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регал 500+" Затваряне
Продажбите на бира леко се свиват до 420 млн. лв.

Топ 3 в сектора - "Каменица", "Загорка" и "Карлсберг" държат 91% от целия пазар в стойност

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов