С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 ное 2018, 13:05, 2109 прочитания

Над 40% от приходите от хартиени изделия са от износ

Пазарът на топ 25 е пораснал с 16% за една година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Статията е част от специалното издание на "Капитал" "Регал 500". Всички текстове по темата може да откриете тук.

Над 16% е ръстът на приходите от продажби на най-големите 25 производителя на хартиени изделия за 2017 г. в сравнение с година по-рано. Общите им продажби достигат близо 184 млн. лв., от които 42% са предназначени за износ.


Износът за една година е пораснал значително, показват също така данните за продажбите на дружествата. Ако през 2016 г. той е бил общо 48 млн. лв., година след това продажбите зад граница са вече 77 млн. лв. Това е завиден ръст от 60%. За него допринасят най-много три компании – "Фикосота" (1), "Септона България" (2) и "Ес Ти Ес медикал груп" (4), която работи само за износ.

Най-големите 25 компании запазват дела си от общия пазара на хартиени продукти – 93% от общо 198 млн. лв. проходи от продажби за 2017 г. Целият пазар включва 60 компании, или с една повече спрямо година по-рано.
Първите десет компании в категорията на хартиените изделия генерират над 80% от продажбите на всичките 25 дружества в класацията. Топ 3 пък държат 55% от пазара на 25-те производителя.

Две нови компании има тази година в класацията на най-големите 25. Това са "Ес Ти Ес медикал груп" (4) и "Балекс-СП" (21).



Други две дружества пък са отпаднали от подредбата. Това са "Ценкор", която миналата година е била на 23-о място с 911 хил. лв. продажби и спад 10%, и "Джон-2012", която е била на 25-а позиция със 798 хил. лв. продажби.
Тази година долната граница на приходите от продажби е над 1 млн. лв., което се дължи на цялостния ръст на пазара в тази категория.
Топ 3

"Фикосота" (1) е на първо място в категорията на хартиените изделия. През миналата година компанията има продажби за 68 млн. лв. и ръст близо 15%. Сериозно е увеличението на износа, който през 2016 г. е бил 35% от приходите, а година по-късно – 48%. Увеличението при износа за година е в рамките на 54%. "Фикосота" прави 37% от общите приходи на най-големите 25 компании от групата.

Хартиените изделия са обособени в групата на хигиенните продукти, където влизат марките Pufies (бебешки пелени), Milde, Emeka (тоалетна хартия), Everbel (дамски превръзки). Тази категория генерира 38% от приходите на компанията.

Дружеството е създадено през 1994 г., а днес е един от най-големите български производители на бързооборотни стоки с общи приходи близо 200 млн. лв. за 2017 г. и ръст 11%. Съдружници в него са братята Жечко и Красен Кюркчиеви, които имат по 44%. Останалите дялове се разпределят поравно между Илина Лилова, Петър Минчев и Стефан Стефанов. "Фикосота" има 7 дъщерни дружества в България и чужбина: Румъния, Сингапур, Гърция, САЩ, Украйна и Сърбия. През 2015 г. дейността на компанията в Украйна е спряна, а през 2017 г. – и тази в Сингапур. Предстои закриване на компанията в Сингапур, а работата е поета от централата, става ясно от финансовия отчет на "Фикосота".

На второ място в класацията застава "Септона" (2), която година по-рано е на 3-о. Дружеството има малко над 19 млн. лв. приходи от продажби, като почти целият обем е от износ. Дружеството има близо 40% ръст на продажбите, което му помага да се изкачи в класацията.

"Септона" е част от гръцката компания Septona и в категорията произвежда мокри кърпички и козметични изделия от памук като клечки за уши и тампони за лице. Другите продукти от портфолиото са козметика, ветеринарни и химиотерапевтични продукти, диетични и бебешки храни и други. Общите приходи от продажби за 2017 г. са 48.3 млн. лв. Производствените мощности са в Русе.

С една позиция назад отстъпва "Санитекс пейпър продуктс" (3), която има 13.5 млн. лв. приходи от продажби и спад 11% спрямо година по-рано. Компанията има производство в Костинброд, открито през 2000 г. Там се правят тоалетна хартия, кухненски рула, салфетки, носни кърпички и др. Компанията е собственост на Майкъл и Уалид Гарби.

Големите 10

"Ес Ти Ес медикал груп" (4) влиза за пръв път в класацията на 4-о място. Предишното име на дружеството е "Салвамед" АД. През ноември 2016 г. "Тексан медикал" се влива в "Салвамед" и новото дружество е преименувано на "Ес Ти Ес медикал груп". Основната дейност е производство и търговия на медицински изделия – бинтове, хирургически комплекти, хирургични халати, операционни чаршафи и др.

STS Medical Group е международна група, която включва шест компании в Европа. Производственият хъб е в Сандански. Групата има богато портфолио от сециализирани продукти за медицински нужди. В категорията на хартиените изделия за миналата година компанията има продажби за 13.4 млн. лв., като всички те са от износ.

"Интерпред партнер" (5) пада с една позиция назад спрямо предходната година и застава на 5-о място през 2017 г. Компанията има 11.5 млн. лв. приход и ръст 12%. Близо 1.5 млн. лв. от продажбите са от чужбина и за една година са пораснали с 64%.

Компанията е известна с марката си Zebra, която включва тоалетна хартия, кухненско руло, салфетки, кърпи за лице и носни кърпички.

Дружеството започва дейността си през 1994 г. в Гоце Делчев и продава продукцията си в основните търговски вериги в страната. Износът е предназначен за Европа, Африка и Близкия изток. Компанията е доставчик и на хорека сектора. Собственици на компанията са Росен Думанов и Иван Белянов.

"Завод за хартия Белово" (6) застава на шесто място през 2017 г. Заводът в Белово произвежда целулозна хартия и готови хартиени продукти – тоалетни ролки, салфетки, хартиени кърпи и други, с марката Belana.
В категорията на хартиените продукти компанията има спад от близо 15% за миналата година. Приходите от продажби са 5.6 млн. лв. Това се случва въпреки усилията за модернизиране на портфолиото и марката.
Малко под 10% от продажбите са от износ, който също пада. Външният пазар (Румъния, Македония, Гърция, Кипър) продължава да бъде засегнат от проблемите с ликвидността, се посочва във финансовия отчет на дружеството. Полуготовите изделия обаче достигат 7 млн. лв. продажби и ръст 20%.

На следващо място в класацията на най-големите компании за хартиени продукти е "Суордсан" (7), Карнобат, която има приходи за миналата година малко над 5 млн. лв. и ръст 24%. Близо 20% от продуктите се продават в чужбина. Компанията произвежда тоалетна хартия, салфетки, кухненски рула и мокри кърпички с марките Alvesta, Mis Mak, Calderon Max.

"Пейпър пак продакшън" (8) има 4.7 млн. лв. приход и спад близо 11% за 2017 г. спрямо предходната година. Почти целият обем на продажбите е от местния пазар. Компанията е собственост на "Шийлд инвестмънт" – кредитополучател на КТБ, което от 2015 г. е в несъстоятелност. Част е от групата "Костенец ХХИ".

Ръст около 5% на продажбите има "Гама комерс" (9), която произвежда тоалетна хартия, салфетки, кухненски ролки, носни кърпи и мокри кърпи с марките Gama и Linora. Дружеството от Гоце Делчев е създадено през 1993 г. и продава половината от продукцията си в чужбина. За миналата година компанията има приходи от продажби 4.7 млн. лв.
Последната в топ 10 е "Айгруп" (10), известна с марката си Lindy Производствената база е в Сливен, а портфолиото включва пълната гама от хигиенни хартиени продукти – тоалетна хартия, салфетки, мокри кърпички, кухненски ролки и др. Компанията има 4.6 млн. лв. приходи за миналата година, една четвърт от които са от износ. Продажбите спадат обаче с 27%.

Под 4 млн. лв.

Всички останали компании имат приходи от продажби в категорията на хартиените продукти под 7 млн. лв. Общите продажби на производителите от 11-о до 25-то място са малко над 33 млн. лв., или два пъти по-малко от тези на
номер едно в класацията.

Общо четири компании от тази част на класацията се открояват с ръст на продажбите над 20%. Това са "Арис пейпър" (18), "Идея груп" (19), "Таурус-Алпи" (20) и "Фобос ер" (23). Те обаче тръгват от ниска база и реалното увеличение не е голямо. Значителен спад на продажбите има при "Паломита" (11), която за миналата година има продажби за 3.6 млн. лв., или с близо 30% по-малко от година по-рано. Компанията е специализирана в производството на дамски превръзки, тампони и други хигиенни продукти, а базата й е в столичния квартал "Младост". Компанията произвежда и частни марки на търговци или други компании.

"Е.Т. Со" (17) има продажби за 2.6 млн. лв. и запазва обемите си от предходната година. Дружеството е собственост на Александрос Андреас Текелоглу, а цялата продукция е предназначена за износ.

"Балекс-СП" (21) за пръв път влиза в класацията на 25-те компании в категорията. Тя е създадена през 2011 г. и произвежда дамски превръзки с марката My Secret. Фабриката се намира в Перник и има две производствени линии. Компанията има 1.5 млн. лв. приходи, от които близо 30% са от износ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пет компании държат 80% от пазара на безалкохолни напитки и вода Пет компании държат 80% от пазара на безалкохолни напитки и вода

Броят на дружествата в сектора се увеличава, продажбите бележат малък ръст

11 ное 2018, 7120 прочитания

Пазарът на брашно – лек спад на продажбите, ръст на износа Пазарът на брашно – лек спад на продажбите, ръст на износа

Почти целият експорт се извършва от първите две компании в класацията

10 ное 2018, 4056 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регал 500+" Затваряне
Продажбите на бира леко се свиват до 420 млн. лв.

Топ 3 в сектора - "Каменица", "Загорка" и "Карлсберг" държат 91% от целия пазар в стойност

Garitage Park и казахските милиони

Големият имотен проект в София е собственост семейството на Аслан Мусин, който до 2012 г. е считан за дясна ръка на Назарбаев

На върха на рекламната стълбица. Отново

guts&brainsDDB стана агенция на годината за шести път в творческия рекламен конкурс ФАРА

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кино: "Момиче"

Млада балерина е родена момче и се бори с това

Ядрен резонанс: на какво се дължи безпрецедентният успех на сериала "Чернобил"

Сериалът е смразяващо актуален днес, когато темата за размитите граници между истинно и лъжливо вълнуват обществото