Продажбите на вино надхвърлиха 250 млн. лв.

Износът спада през 2017 г., докато общите приходи растат с 4%, движени от вътрешния пазар

   ©  Цветелина Белутова

Статията е част от специалното издание на "Капитал" "Регал 500". Всички текстове по темата може да откриете тук.

След като за пръв път от доста години българската винена индустрия успя през 2016 г. да отчете малък, но важен ръст на износа, за съжаление 2017 г. обръща тенденцията. Изглежда, производителите на качествени български вина в средния и високия сегмент все още не успяват трайно да задържат позиции на изключително конкурентните чужди пазари. Освен това част от производителите на евтино, непретенциозно вино, което традиционно се изнася за Русия, Полша, Чехия и някои азиатски пазари, също губят известен дял. Това се дължи донякъде и на факта, че потребителите в тези страни също започват да развиват вкус за по-качествено вино. Износът на целия сектор през 2017 г. отбелязва спад над 10%, а при водещите 25 компании той е намалял с почти 7%. Така експортът през отминалата година вече формира само около 27% от всички приходи на сектора при над 29% през 2016 г. и 33% през 2015 г. Над 90% от задграничните продажби се осъществяват от дружествата в топ 25.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал