Добре дошли в столицата на велосипедите
Близо две трети от производството на велосипеди в България е съсредоточено в Пловдив


Михаил Ванчев

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
хил. колела произвеждат годишно двете пловдивски предприятия "Макском" и "Лидер 96".
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
16 коментара
Добри новини за българското производсто. Изненадан съм. Все пак е интересно тези 5% на бг пазара как се реализират, под какви марки, в собствени магазини, във вело магазини, в хипермаркетите...
И като говорим за БГ велосипеди нищо не казвате за марките Крос(правени в монтана) и Реактор(производство на Ловешката фирма Балкан от едно време) има ли ги още на пазара, няма ли ги...
Не става ясно и тези 1 милион велосипеда дали наистина ги произвеждаме или само ги сглобяваме(какъв процент от частите е направен в БГ).
До коментар [#1] от "jorrex":
Има ги как да ги няма, има и Драг, Вивело и Рам
Мога само да кажа едно голямо БРАВО !
Малко уточнение, тъй като цеховете на Лидер се намират в с.Рогош, което е непосредствено до Пловдив.
Не може така! Нама никакви регулации на този бизнес! Трябва веднага да се въведат най-малкото акцизи!
Как така ще произвеждат и изнасят! Това не е редно! Нанася се удър върху българската икономика!
Трябва веднага облагане защото, велосипедите нанасят щети върху:
- Такситата
- Градският транспорт
- Търговците на горива!
Освен това, щом изнасят, значи правят някакви далавери с ДДС! Веднага да им се направят данъчни проверки!
Капитал,
тъй като доста от читателите ви знаем, че има и други прозиводители на велосипеди в България може ли да направите подобна статия за всички прозиводители в този бранш?
Не могат, това е рекламна статия на двете пловдивски компании, които дори не произвеждат за нашия пазар /според самите тях/.
От моите ходения в Пловдив не съм забелязъл да е столица /малко се карат велосипеди, ако и да се произвеждат много/
Спринт имат луксозни марки и ширпотреба супермаркетни колела с марки като байкспорт, бачини, авиго и т.н.
Велосипедите на марката Спринт са добре откъм цена и качество, но няма избор на модели, окомплектовки, размери и наличност.
Лидер имат едно нещастно малко магазинче в Овча Купел, за което почти никой не знае, защото е на .......... си.
Отделно сглобяват.
В момента Крос се развита много добре - със адекватни цени спрямо качеството, със месечни промоции и т.н.
Вивело май вече ги няма.
До коментар [#1] от "jorrex":
Преди известно време имаше по някоя ТВ подробно интервю със собственика на Крос и изобщо за марката им. Така разбрах, че тяхната марка има рамков договор с френската вело-федерация и имат договор за централизирана доставка на ниво европейска федерация. Общо взето - много ми хареса.
Както и тази новина тук, колкото и да е частична.
... just my 2 cents...
До коментар [#5] от "Zdravko Z.":
Лекувай се
До коментар [#9] от "irod.kalchev":
0%BD%D0%B8%D1%8F
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D1%80%D0%BE%D
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.