Добре дошли в столицата на велосипедите

Близо две трети от производството на велосипеди в България е съсредоточено в Пловдив

600

хил. колела произвеждат годишно двете пловдивски предприятия "Макском" и "Лидер 96".
По-голямата част от продукцията на двете велосипедни фабрики е предназначена за износ.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


16 коментара
  • 1
    jorrex avatar :-|
    jorrex

    Добри новини за българското производсто. Изненадан съм. Все пак е интересно тези 5% на бг пазара как се реализират, под какви марки, в собствени магазини, във вело магазини, в хипермаркетите...

    И като говорим за БГ велосипеди нищо не казвате за марките Крос(правени в монтана) и Реактор(производство на Ловешката фирма Балкан от едно време) има ли ги още на пазара, няма ли ги...

    Не става ясно и тези 1 милион велосипеда дали наистина ги произвеждаме или само ги сглобяваме(какъв процент от частите е направен в БГ).

  • 2
    didi8 avatar :-|
    Doge

    До коментар [#1] от "jorrex":

    Има ги как да ги няма, има и Драг, Вивело и Рам

  • 3
    kutsaroff avatar :-|
    Пепи

    Мога само да кажа едно голямо БРАВО !

  • 4
    blank_jack avatar :-|
    Genadi Petkov

    Малко уточнение, тъй като цеховете на Лидер се намират в с.Рогош, което е непосредствено до Пловдив.

  • 5
    zzdravkov avatar :-|
    Zdravko Z.

    Не може така! Нама никакви регулации на този бизнес! Трябва веднага да се въведат най-малкото акцизи!
    Как така ще произвеждат и изнасят! Това не е редно! Нанася се удър върху българската икономика!
    Трябва веднага облагане защото, велосипедите нанасят щети върху:

    - Такситата
    - Градският транспорт
    - Търговците на горива!

    Освен това, щом изнасят, значи правят някакви далавери с ДДС! Веднага да им се направят данъчни проверки!

  • 6
    dio avatar :-?
    dio

    Капитал,

    тъй като доста от читателите ви знаем, че има и други прозиводители на велосипеди в България може ли да направите подобна статия за всички прозиводители в този бранш?

  • 7
    victortrt avatar :-|
    victortrt

    Не могат, това е рекламна статия на двете пловдивски компании, които дори не произвеждат за нашия пазар /според самите тях/.
    От моите ходения в Пловдив не съм забелязъл да е столица /малко се карат велосипеди, ако и да се произвеждат много/
    Спринт имат луксозни марки и ширпотреба супермаркетни колела с марки като байкспорт, бачини, авиго и т.н.
    Велосипедите на марката Спринт са добре откъм цена и качество, но няма избор на модели, окомплектовки, размери и наличност.
    Лидер имат едно нещастно малко магазинче в Овча Купел, за което почти никой не знае, защото е на .......... си.
    Отделно сглобяват.
    В момента Крос се развита много добре - със адекватни цени спрямо качеството, със месечни промоции и т.н.

    Вивело май вече ги няма.

  • 8
    theguru avatar :-|
    theguru

    До коментар [#1] от "jorrex":

    Преди известно време имаше по някоя ТВ подробно интервю със собственика на Крос и изобщо за марката им. Така разбрах, че тяхната марка има рамков договор с френската вело-федерация и имат договор за централизирана доставка на ниво европейска федерация. Общо взето - много ми хареса.
    Както и тази новина тук, колкото и да е частична.

    ... just my 2 cents...

  • 9
    irod.kalchev avatar :-|

    До коментар [#5] от "Zdravko Z.":

    Лекувай се

  • 10
    plovdivski avatar :-|
    Тъпата майна

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Пловдив и железницата

Пловдив и железницата