Велоеволюция в Бургас

Системата от общински велосипеди в града се превръща във все по-удобен начин за придвижване

"Интегриран градски транспорт на Бургас"
"Интегриран градски транспорт на Бургас"    ©  "Интегриран градски транспорт на Бургас"
"Интегриран градски транспорт на Бургас"
"Интегриран градски транспорт на Бургас"    ©  "Интегриран градски транспорт на Бургас"
Системата от общински велосипеди в Бургас все още набира популярност - тя се използва предимно през летните месеци от около 120 - 150 души на ден.

Само за две години общинските велосипеди в Бургас се развиха от тромава система с няколко станции, обслужвани от служител, до изцяло автоматизиран и удобен за колоездачите механизъм. Проектът, наречен от общинската администрация "Вело Бургас", е финансиран почти изцяло с нейни средства и подпомогнат от частни партньори. Към днешна дата той предлага около стотина колелета на десет места в града, работи 24-часа в денонощието, а заплащането става чрез "велокарта", СМС или чрез ПОС терминал. Въпреки устойчивия ръст на приходите от наема на общинските велосипеди - 30% на годишна база, за община Бургас системата има значение за повишаването на качеството на живот в града. Следващият етап в развитието на "Вело Бургас" е изграждането на система за отдаване на електрически велосипеди, но най-вече оптимизация на системата от велоалеи, която в момента страда от същите недостатъци като столичната.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


6 коментара
  • 1
    _az_ avatar :-|
    _az_

    Едно добро начало все пак...

  • 2
    tanas2 avatar :-?
    Танас

    И колко лева на час е таксата ?

  • 3
    kosioo avatar :-|
    Константин

    В Добрич бяха монтирани първите вело-стоянки в България през 2013 - 6 стоянки х 5 велосипеда по проект „Йовковият Добрич - съвременна туристическа дестинация". Оттогава системата почти не е работила - колелетата се съхраняват в общината, а в момента стоянките са празни. Дано в Бургас е по-ефективно. Един от най-големите проблеми е липсата на добра велоинфраструктурата, която е предпоставка за засилване интереса към каране на колело.

  • 4
    bilkata avatar :-|
    bilkata

    Бяхме свидетели на прохождането на системата - една от първите велостоянки бяха изградени близо до жилището на родителите ми в Бургас и при гостуване преди 2 г. в началото на лятото използвахме всеки ден велосипедите до плажа и обратно. Определено ни беше по-приятно с тях, отколкото пеш или с колата. Дори малкият ми син се зариби много по велообиколки из града. Самите велоалеи са по-добри от софийските дори и само с това, че на повечето места от тротоарите има наклон за плавно слизане, вместо да се скача по ръбчета (което е удобство и за майките с колички в съседство). От новите велоалеи нямам още впечатления, ще видим това лято. Но си личеше по Коледа как изчистват недомислиците от началото. Мъж ми е запален колоездач и беше голям критикар в началото, но в същото време много хвали самата инициатива и начина, по който постепенно се наглася системата. Само и аз бих препоръчала общинари и архитекти да се съветват по-често с велосипедните общества. Ще е от полза и за двете страни.

  • 5
    bilkata avatar :-|
    bilkata

    До коментар [#2] от "Here Schop":

    Левче на час. Когато имаше служители на стоянките, са ни взимали по 50 ст. за половин час - време, достатъчно да стигнеш от центъра на града до плажа към солниците :) Има и намаления за семейства.

  • 6
    tanas2 avatar :-|
    Танас

    До коментар [#5] от "bilkata":

    Благодарско !


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Пловдив и железницата

Пловдив и железницата