Новата география на бизнеса

Пандемията принуди компаниите да експериментират яростно през 2020 г. Сега идва времето за равносметка

Това беше иновация с деформираща скорост. Най-добрите компании в много индустрии отговориха на избухването на COVID-19 с впечатляваща гъвкавост. Служителите се приспособиха към новите методи на работа като видеоконференции от масата в кухнята. Внезапно станалите нерентабилни продукти бяха бързо заменени от смятаните по-рано за рискови подходи като пазаруване click and collect (кликни и вземи). Дигитализацията навлезе с хиперскорост, изстрелвайки нагоре електронната търговия, онлайн развлеченията, телемедицината, електронното образование и доставките на храна. Този прилив от ентусиазъм и изобретателност е впечатляващ, но суровата истина е, че много от това е неустойчиво. През 2021 г. главните изпълнителни директори се изправят пред година на равносметка, тъй като ще трябва да се справят с умората от иновациите в своите компании и сложната бизнес среда. Анализът за "Светът през 2021", направен от суперекспертите на компанията за прогнози Good Judgment, предвижда, че ефективна ваксина срещу COVID-19 няма да е широко достъпна през по-голямата част от 2021 г. (виж графиките).

Има и много противоречиви възгледи за това колко бързо ще се възстанови глобалната икономика. Най-големият хедж фонд - Bridgewater, изчислява, че пандемията ще струва на компаниите в глобален мащаб 20 трлн. долара.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове