След падането

Ще има изненадващо по-малко корпоративни фалити

Едно от последствията на пандемията от коронавирус е, че нискокачествената част от пазара на корпоративни облигации се променя към добро. Терминологията се смекчи отдавна: облигациите, които нямат инвестиционен рейтинг, преди се наричаха junk, или боклук, но сега се определят като такива с висока доходност или от спекулативен клас. Съседите им в класацията станаха също много по-класни. Renault, Kraft Heinz и Marks & Spencer са сред добре известните компании, които изгубиха своя инвестиционен рейтинг. Вероятно 2020 г. ще постави рекорд по стойността на т.нар. дълг на "падналия ангел". Компаниите са продали облигации с инвестиционен рейтинг за 1.5 трлн. долара до края на третото тримесечие - достатъчно, за да гарантира, че 2020 ще бъде и рекордна година за издаване на облигации.

Компаниите също така използват на максимум своите банкови кредитни линии. Корпоративният дълг в Америка се е увеличил от 75% на 90% от БВП през първата половина на 2020 г. Но след запоя идва махмурлукът. Голямото нарастване на корпоративния ливъридж в комбинация с неясните икономически очаквания увеличава шансовете тези дългове да не бъдат платени изцяло или навреме.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал