Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Едно от последствията на пандемията от коронавирус е, че нискокачествената част от пазара на корпоративни облигации се променя към добро. Терминологията се смекчи отдавна: облигациите, които нямат инвестиционен рейтинг, преди се наричаха junk, или боклук, но сега се определят като такива с висока доходност или от спекулативен клас. Съседите им в класацията станаха също много по-класни. Renault, Kraft Heinz и Marks & Spencer са сред добре известните компании, които изгубиха своя инвестиционен рейтинг. Вероятно 2020 г. ще постави рекорд по стойността на т.нар. дълг на "падналия ангел". Компаниите са продали облигации с инвестиционен рейтинг за 1.5 трлн. долара до края на третото тримесечие - достатъчно, за да гарантира, че 2020 ще бъде и рекордна година за издаване на облигации.
Компаниите също така използват на максимум своите банкови кредитни линии. Корпоративният дълг в Америка се е увеличил от 75% на 90% от БВП през първата половина на 2020 г. Но след запоя идва махмурлукът. Голямото нарастване на корпоративния ливъридж в комбинация с неясните икономически очаквания увеличава шансовете тези дългове да не бъдат платени изцяло или навреме.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.