Улици напред

Как пандемията ще промени транспортните модели в градовете

Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Наблюдателите на много отрасли твърдят, че пандемията е ускорила промяната в секторите им. Но дали е така за транспорта? През последното десетилетие специалистите по градоустройство насърчават обществения транспорт, за да облекчат трафика и да намалят замърсяването. От началото на пандемията обаче хората избират по-уединени варианти като автомобили и велосипеди. Но уличното пространство е дефицитно в гъстонаселени градове като Ню Йорк и Париж. В резултат големите градове могат да очакват големи промени в начина, по който хората се придвижват през 2021 г.

Докато ваксините не станат широкодостъпни или не бъдат намерени по-добри лечения, пандемията ще оформя моделите на пътуване. За да разберем как би могло да се развие пътуването, анализирахме данните за мобилност от Apple, Google и TomTom в десет големи града. Използването на обществен транспорт през август, когато случаите на COVID-19 бяха спаднали от първоначалните си върхове, остава 40% под равнището си отпреди пандемията. Това предполага, че през 2021 г., докато вирусът остава заплаха, хората все още ще предпочитат самостоятелното пътуване въпреки усилията общественият транспорт да стане по-безопасен, като се насърчава носенето на маски.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал