Улици напред

Как пандемията ще промени транспортните модели в градовете

Наблюдателите на много отрасли твърдят, че пандемията е ускорила промяната в секторите им. Но дали е така за транспорта? През последното десетилетие специалистите по градоустройство насърчават обществения транспорт, за да облекчат трафика и да намалят замърсяването. От началото на пандемията обаче хората избират по-уединени варианти като автомобили и велосипеди. Но уличното пространство е дефицитно в гъстонаселени градове като Ню Йорк и Париж. В резултат големите градове могат да очакват големи промени в начина, по който хората се придвижват през 2021 г.

Докато ваксините не станат широкодостъпни или не бъдат намерени по-добри лечения, пандемията ще оформя моделите на пътуване. За да разберем как би могло да се развие пътуването, анализирахме данните за мобилност от Apple, Google и TomTom в десет големи града. Използването на обществен транспорт през август, когато случаите на COVID-19 бяха спаднали от първоначалните си върхове, остава 40% под равнището си отпреди пандемията. Това предполага, че през 2021 г., докато вирусът остава заплаха, хората все още ще предпочитат самостоятелното пътуване въпреки усилията общественият транспорт да стане по-безопасен, като се насърчава носенето на маски.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал