

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Наблюдателите на много отрасли твърдят, че пандемията е ускорила промяната в секторите им. Но дали е така за транспорта? През последното десетилетие специалистите по градоустройство насърчават обществения транспорт, за да облекчат трафика и да намалят замърсяването. От началото на пандемията обаче хората избират по-уединени варианти като автомобили и велосипеди. Но уличното пространство е дефицитно в гъстонаселени градове като Ню Йорк и Париж. В резултат големите градове могат да очакват големи промени в начина, по който хората се придвижват през 2021 г.
Докато ваксините не станат широкодостъпни или не бъдат намерени по-добри лечения, пандемията ще оформя моделите на пътуване. За да разберем как би могло да се развие пътуването, анализирахме данните за мобилност от Apple, Google и TomTom в десет големи града. Използването на обществен транспорт през август, когато случаите на COVID-19 бяха спаднали от първоначалните си върхове, остава 40% под равнището си отпреди пандемията. Това предполага, че през 2021 г., докато вирусът остава заплаха, хората все още ще предпочитат самостоятелното пътуване въпреки усилията общественият транспорт да стане по-безопасен, като се насърчава носенето на маски.

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.