Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Наблюдателите на много отрасли твърдят, че пандемията е ускорила промяната в секторите им. Но дали е така за транспорта? През последното десетилетие специалистите по градоустройство насърчават обществения транспорт, за да облекчат трафика и да намалят замърсяването. От началото на пандемията обаче хората избират по-уединени варианти като автомобили и велосипеди. Но уличното пространство е дефицитно в гъстонаселени градове като Ню Йорк и Париж. В резултат големите градове могат да очакват големи промени в начина, по който хората се придвижват през 2021 г.
Докато ваксините не станат широкодостъпни или не бъдат намерени по-добри лечения, пандемията ще оформя моделите на пътуване. За да разберем как би могло да се развие пътуването, анализирахме данните за мобилност от Apple, Google и TomTom в десет големи града. Използването на обществен транспорт през август, когато случаите на COVID-19 бяха спаднали от първоначалните си върхове, остава 40% под равнището си отпреди пандемията. Това предполага, че през 2021 г., докато вирусът остава заплаха, хората все още ще предпочитат самостоятелното пътуване въпреки усилията общественият транспорт да стане по-безопасен, като се насърчава носенето на маски.

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.