Маркетинговата клопка на технологиите

Рекламодателите разчитат повече от всякога на дигиталните инструменти и формати, за да стигат до потребителите

Използваме машина на времето и се връщаме малко повече от пет години назад. Facebook, Twitter и YouTube са в началото на пътя си към гигантските размери, които познаваме, а Pinterest, Instagram, Snapchat и други подобни интернет сензации например или не съществуват, или са в толкова ранен стадий от развитието си, че потребителите все още опипват почвата. През 2015 г. обаче въпросът пред брандовете за присъствието им в социалните мрежи не е "Имаме ли нужда от това?", а "Как да бъдем по-добри?". Разбира се, тук освен уменията на маркетинг отдела на компанията и рекламната й агенция на помощ идват и самите технологични платформи, които вече предлагат все по-разнообразни инструменти и възможности.

Развитието на социалните мрежи до момента, в който те се превърнаха в активен маркетингов канал, от своя страна премина през редица стадии. Така например в самото начало на използването им от брандове платформите като Facebook и Twitter имаха сякаш една единствена цел - да бъдат още едно място, където потребителите да общуват с компаниите и да дават своята обратна връзка. Почти веднага след това обаче на дневен ред дойде възможността социалните мрежи да бъдат използвани и като място за провеждане на кампании и облъчване на потребителите с маркетингови послания. И тук на преден план изпъкна ключовата дума "аудитория". Колкото по-големи бяха размерите й, толкова по-голям беше и брандът. "Да натрупаме повече фенове" се превърна в основна цел за маркетинговите специалисти. Това се случваше с помощта на всевъзможни игри, специални приложения, раздаване на награди и т.н. Самите социални мрежи (и най-вече Facebook) обаче взеха през последните 2 години нещата в свои ръце и сложиха край на това. На първо място, забраниха трупането на фенове чрез създаване на приложения, а с това поставиха и акцента не върху големината на аудиторията, а върху начина, по който тя бива достигната.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал