Машиностроенето – между спадовете и подема
Произвежданата от сектора продукция надхвърля 10 млрд. лв. годишно
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Най-големият промишлен отрасъл, с отлична експортна ориентация, но с все още ниска производителност - това е краткото определение за българското машиностроене с неговите множество подсектори. Произвежданата продукция надхвърля 10 млрд. лв. годишно и се изнася в страни от всички континенти. При някои от производствата – на машини, части за автомобили, специалното производство, износът е 90-95%.
"След кризата от 2009 г. машиностроенето е в растеж. Нарастват чуждестранните инвестиции, особено при производството на части за автомобилостроенето. Повечето от инвестициите са на зелено, привличани от добрия икономически климат в страната и добрите условия в индустриалните зони", обобщава инж. Илия Келешев, председател на Камарата по машиностроене.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
2 коментара
Голяма част от цитираните фирми са твърде далеч от машиностроенето. Капитал? Келешев? "Кой"?
Браво! При всичкия спад при кабеляка и оръжията - приходите напредват. Няма по-хубаво от това. Освен всичко, много от заводите са извън София, което е много добре за икономиката и демографията на страната.
Интересно е защо Костал Аутомотив бележат такава огромна загуба. Щеше да е хубаво да се разровите.
До коментар [#1] от "Plamen Turkedjiev":
При положение, че търговската категоризация включва "машини и части" е нормално капитал да я считат за основна при подреждането на класацията си. На едно ниско ниво всяка компания за кабели и лайсни се включва в световната верига на машиностроенето.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.