Машиностроенето – между спадовете и подема

Произвежданата от сектора продукция надхвърля 10 млрд. лв. годишно

Най-големият промишлен отрасъл, с отлична експортна ориентация, но с все още ниска производителност - това е краткото определение за българското машиностроене с неговите множество подсектори. Произвежданата продукция надхвърля 10 млрд. лв. годишно и се изнася в страни от всички континенти. При някои от производствата – на машини, части за автомобили, специалното производство, износът е 90-95%.

"След кризата от 2009 г. машиностроенето е в растеж. Нарастват чуждестранните инвестиции, особено при производството на части за автомобилостроенето. Повечето от инвестициите са на зелено, привличани от добрия икономически климат в страната и добрите условия в индустриалните зони", обобщава инж. Илия Келешев, председател на Камарата по машиностроене.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    hwl43585299 avatar :-P
    Plamen Turkedjiev

    Голяма част от цитираните фирми са твърде далеч от машиностроенето. Капитал? Келешев? "Кой"?

    Нередност?
  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 2

    Браво! При всичкия спад при кабеляка и оръжията - приходите напредват. Няма по-хубаво от това. Освен всичко, много от заводите са извън София, което е много добре за икономиката и демографията на страната.

    Интересно е защо Костал Аутомотив бележат такава огромна загуба. Щеше да е хубаво да се разровите.

    До коментар [#1] от "Plamen Turkedjiev":
    При положение, че търговската категоризация включва "машини и части" е нормално капитал да я считат за основна при подреждането на класацията си. На едно ниско ниво всяка компания за кабели и лайсни се включва в световната верига на машиностроенето.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал