Телекомуникации

Какво се случва в сектора телекомуникации.

Спадащи приходи, спадащи печалби, още регулации върху още сфери на бизнеса - телекомуникациите, особено в Европа и България, са, меко казано, в труден период. В дългосрочен план етапът може и да изглежда като част от по-голям цикъл, и кривата на "сърдечния ритъм" на индустрията да тръгне нагоре. За момента обаче мрежата от конкуренция, регулации и спадове, е не само реална, но и доста плътна. И въпросът е кой най-малко да бъде наранен от нея. Отговорът е ясен на всички - този, който има най-голям пазар. Тоест, в момента важен за телекомите в България е всеки клиент. Буквално всеки и на всякакъв тип услуга. Затова операторите толкова ухажват Абоната Х и са готови да му дадат мобилни разговори, фиксирани услуги, интернет, телевизия, а най-добре всичко накуп, при това на все по-ниски цени. В същото време, за да са адекватни на новите технологии, телекомите инвестират стотици милиони за нова техника и модернизации.

Какво желае Абонатът X, за да е щастлив с оператора си, е ясно на всички. Въпросът, чийто отговор струва милиони, е как телекомът да му достави желаното. То е простичко: той да бъде клиент, а не абонат, когато иска да смени оператора си, да бъде чакан гост, а не враг, когато има проблем и търси съдействие, да получава отговори от обслужващия персонал, а не автоматични съобщения и музика, да получава търсената информация бързо и лесно и никога да не бъде лъган. С една дума - надменното отношение и опитите за шмекеруване са най-опасната отрова за операторите в момента. А факт е, че всички се изкушават да си вземат поне по малко от нея. Вярно е, че налагането на забрана за използването й в компании с хиляди души служители е трудно. Но ако някой все пак успее, наградата ще са не само парите, но и желанието на Абоната Х да ги плати точно на него. А това е най-ценното.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 6
    g.e.m. avatar :-?
    ГЕМ
    • + 3

    До коментар [#4] от "IVAN":

    Всичко казано от вас може би е вярно, но няма как да бъдат изпълнени всички изредени по-горе точки, защото в (голяма) градска среда идеално защитен терен не съществува. Виж, на село, из полето или в малко градче по-стават нещата, ама такъв е живота - цивилизацията се развива напред, трябва да да се приспособяваме към настоящите условия...

    Иначе по темата: всичко казано в нея звучи добре, сега остана операторите да се замислят и... да започнат да сбъдват мечтите на клиентите си...

    Нередност?
  • 7
    iut07368175 avatar :-?
    iut07368175
    • - 1
    • + 6

    В Япония хората са с най-голямата средна продължителност на живот в света. Те са с по-високо ниво на концентрация на безжични технологии(електромагнитни вълни) и за по-дълго време, отколкото хората в България. Те са също така доста по-пренаселени от България - на територия 3,5 пъти по-голяма от БГ живеят прбл. 130 млн души, което е 19 пъти повече. Е аджеба, защо тез пусти японци не щат да мрат кат' мухи, IVANе???

    Нередност?
  • 8
    iut07368175 avatar :-|
    iut07368175
    • - 1
    • + 7

    До коментар [#5] от "IVAN": И друго нещо - да твърдиш, че оловото е феромагнитен материал и екранира електромагнитните вълни е абсолютно техническо дилетантство. Като човек работещ с йонизиращи(радиационни) лъчения, мога да те уверя, че в БГ има места където естествения(природен) радиационен фон е в пъти(до 7-8 пъти) над нормалния фонов. Например камъните от вулканични скали имат излъчване 2-3 пъти над фоновото гама излъчване. От такива камъни са ЦУМ, бившия партиен дом, Президенството и др.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал