Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 29 окт 2014, 13:00, 6061 прочитания

Телевизия в ново измерение

Водещите канали в България вече влагат усилия за развитие на платформите за гледане онлайн

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Ежедневен пазарлък или сериозни преговори веднъж седмично. Така изглежда традиционният семеен модел за "разпределение на програмата" и вземане на решение дали да се гледа латиноамериканската (или турска) сапунка или футболът. За да решат подобни дилеми, доста домакинства вече просто имат по два или повече телевизора. Същевременно обаче принос в същата посока дават и новите технологии и услуги. Което пък води и до промени в стереотипите - част от хората загърбват гледането на любимото си предаване в точно определен час по телевизията. Те искат то да им е на разположение по всяко време и през всякакви устройства, възползвайки се от новите възможности, които им предоставят онлайн телевизионните платформи. Видеото на поискване (Video on Demand), стриймването на живо и в реално време на събития, макар и да остават встрани от традиционната телевизия, са само част от новите алтернативи.

Телевизионната индустрия много се промени през последните няколко години. Тя се разраства не само в посока предавания, сезони и нишови канали, но и към други медийни платформи като интернет. Броят на зрителите онлайн и чрез мобилни телефони все повече расте. Реално обаче поне в близките няколко години това едва ли ще доведе до значителен отлив от традиционната телевизия.


Един от примерите, донесъл тази промяна, е Netflix - онлайн платформата започна своята глобална експанзия извън САЩ и Великобритания и вече се е прицелила в континентална Европа. Слуховете, че тя ще бъде пусната в България, се оказаха пресилени, защото компанията още не може да навлезе на ключови пазари като Германия и Франция. Опитите на Netflix в двете страни активизираха местните производители на съдържание да засилят своето онлайн присъствие и да инвестират значителни средства в изграждането на собствена платформа. Подобни тенденции, макар и в по-умерен вариант, започнаха да се наблюдават и в България.

Една все още бавна миграция


Netflix – услугата за стриймване на видео и филми през интернет вече си прокарва път към континентална Европа

Фотограф: GONZALO FUENTES [Reuters]
Пазарът на умни устройства - телефони, таблети и телевизори, се развива във възходяща посока. Мащабно изследване на Discovery Networks и The Future Foundation, проведено през 2012 г. на десет пазара в Централна и Източна Европа, Близкия изток и Африка (CEEMEA), сред които България, Чехия, Унгария, Полша, Румъния, Русия, Южна Африка, Турция, Украйна и Обединените арабски емирства, отчита, че аудиторията, гледаща телевизия през различни устройства, се увеличава. Въпреки че 80% от зрителите на тези пазари гледат телевизия по традиционния начин в дома си, пред екрана, на живо, 7% гледат повторения, 7% - на запис, и 5% използват услугата видео при поискване. Данните за CEEMEA показват, че 46% от гражданите в тази част на света притежават смартфон, а 21% - таблет, и тенденцията е те да увеличават времето за гледане на видеосъдържание през тях. Конкретно в България 22% от хората притежават таблети, а 34% - смартфони. За сравнение, данните за Румъния (която има 21 млн. жители) са 37% смартфони и 10% таблети.

"В момента българите притежават 1.5 млн. смартфона според проучване на "Интерактив адвъртайзинг бюро" (IAB), към края на 2014 г. в България ще има над 2 млн. смарт телефона. Развитието на хардуера и голямата мощност дори и в по-масови модели напоследък ги направиха удобни за гледане на качествено видеосъдържание", коментира пред "Капитал" Димитър Нойков, мениджър на НВО за България. Според него увеличаването на броя на умните устройства и скоростта на фиксирания и мобилния интернет улесняват достъпа до качествено съдържание.



Дали вече всичко ще се гледа on-demand, когато, където и както поискаш? Ще намалява ли гледането на класическа "линейна телевизия"? Ще бъдат ли необходими доставчиците на платена телевизия като звено между производител и потребител? Дали (или кога?) достъпът до информация и забавление ще се случва само в интернет среда? Според Димитър Нойков отговорите на тези въпроси са ключът към бъдещето на поне няколко индустрии - телевизионна (в класическия вид, който го познаваме); доставката на платена телевизия за дома; медиите като цяло - тяхната миграция все повече към on-line контакт с потребителите. Нойков дава пример със стратегията на HBO, която в момента е да предлага услугата за онлайн видео по поръчка НВО GO, коeто в САЩ работи от около три години. "НВО Европа", част от която е НВО България, също предлага HBO GO от 2010 г.

Основната задача на канала е да пренесе любимите филми и сериали на всички видове екрани – смарт телевизори, компютри/лаптопи, smart телефони и таблети.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Следващото ниво за телекомите Следващото ниво за телекомите

Мобилните оператори по света се опитват да намерят нови източници на растеж – чрез сливания, нови пазари и монетизация на мобилния интернет

28 ное 2015, 3960 прочитания

Достъпът до световната мрежа: Новият двуполюсен свят Достъпът до световната мрежа: Новият двуполюсен свят

БТК вече не е самотният лидер в морето от малки интернет оператори, след като "Мобилтел" купи "Близу"

28 ное 2015, 2456 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Телекомуникации" Затваряне
Все по-умни аксесоари

Часовници, гривни и очила вече предявяват претенции за интелект. Смартфоните отговарят с размер, атрактивност и нови функции

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10