Телевизия в ново измерение
Водещите канали в България вече влагат усилия за развитие на платформите за гледане онлайн
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Ежедневен пазарлък или сериозни преговори веднъж седмично. Така изглежда традиционният семеен модел за "разпределение на програмата" и вземане на решение дали да се гледа латиноамериканската (или турска) сапунка или футболът. За да решат подобни дилеми, доста домакинства вече просто имат по два или повече телевизора. Същевременно обаче принос в същата посока дават и новите технологии и услуги. Което пък води и до промени в стереотипите - част от хората загърбват гледането на любимото си предаване в точно определен час по телевизията. Те искат то да им е на разположение по всяко време и през всякакви устройства, възползвайки се от новите възможности, които им предоставят онлайн телевизионните платформи. Видеото на поискване (Video on Demand), стриймването на живо и в реално време на събития, макар и да остават встрани от традиционната телевизия, са само част от новите алтернативи.
Телевизионната индустрия много се промени през последните няколко години. Тя се разраства не само в посока предавания, сезони и нишови канали, но и към други медийни платформи като интернет. Броят на зрителите онлайн и чрез мобилни телефони все повече расте. Реално обаче поне в близките няколко години това едва ли ще доведе до значителен отлив от традиционната телевизия.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
1 коментар
Нещо много сте изостанали с новините.
Netflix започна глобалната си експанзия преди две години, когато влезе в Дания, Швеция, Норвегия и Финландия. А от 2013 - и в Холандия. И вече не се "прицелва" в Европа, а миналата зима анонсира, че ще разшири пазара, като през пролетта обяви кои са новите държави. Как да не може да влезе в Германия и Франция, след като стартира услугите си там още през септември? По същото време тръгна и в Австрия, Белгия, Швейцария, и Люксембург. Е, след като вече работи в 11 европейски държави плюс Великобритания и Ирландия... за какво прицелване говорите?
И при HBO сте назад с материала. Още преди 2 седмици анонсираха, че вече няма да е задължително наличието на договор с кабелен или сателитен оператор за да се гледа онлайн. Между другото CBS направи същата стъпка и явно това ще е началото на някаква промяна в поведението на телевизиите.
При това вече се намесват все повече външни фактори - тази есен Lionsgate и Tribeca обявиха съвместна стрийминг услуга. Щом по-малките киностудия вече го могат, то какво остава за големите?
А за Nova Play сте горе-долу права, но с уточнението че тези "всички предавания" могат да се гледат само в определен къс срок. После изчезват от платформата и трябва да се търсят във Vbox7... ако са качени, разбира се.
Я най-добре спрете да пишете за малко и попрегледайте новините, че срамота. :)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.