Произведено и продадено в Китай
Пазарът за смартфони в азиатската държава оказва все по-голямо влияние на търсенето на мобилни устройства
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Произведено в Китай" и "Проектирано в Купертино, САЩ" - това са двата основни надписа, които стоят на гърба на всеки смартфон iPhone на Apple. Вече почти няма мобилен телефон, който да не е произведен или сглобен в азиатската държава. Ако преди десетилетия първият надпис се използваше като синоним за лошо качество, вече той е неизменна част от почти всеки нов технологичен продукт. Прехвърлянето на целия този производствен капацитет в Китай пък доведе до истински възход на местните вендори. Така те със собствени модели смартфони започнаха да контролират най-големия смартфон пазар – китайския.
Логично следващата им стъпка е да се разраснат на световния пазар. Което гигантите като Huawei и Lenovo правят от няколко години, но тенденцията е и други, не толкова популярни извън Китай марки да започнат да правят това. Което доведе до появата на смартфон производители като Meizu, Coolpad и Xiaomi. Поради различните мащаби те довеждат със себе си по-различни маркетинг практики от големите играчи. Но обстоятелствата от последната година показват и още една леко тревожна тенденция – забавяне на търсенето на смартфони в Китай. Което почти автоматично води и до спад на продажбите в световен мащаб. С други думи, покрай забавянето на технологичното развитие на смартфоните, това започва да се усеща и при пазарното. Като основен фактор и при двете все повече се очертава да бъде Китай.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.