Следващото ниво за телекомите
Мобилните оператори по света се опитват да намерят нови източници на растеж – чрез сливания, нови пазари и монетизация на мобилния интернет
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Ако си представите мениджърите на големите телекоми като герои в компютърна игра, приемете, че лесните нива са преминати, всички възможни артефакти са събрани и идва ред на трудните по-горни "етажи". Сложността на нивата и броят на противниците се увеличава с аритметична, а понякога и геометрична прогресия, мунициите са кът, аптечките - също.
За разлика от компютърните игри, на телеком пазара я няма възможността за запазване на прогреса и съживяване, след като противникът те е унищожил. Затова сега операторите трябва да действат внимателно, прозорливо, но и бързо. Как да намерят път напред, който да ги върне на крилете на растежа от предишните нива? Вариантите са няколко - монетизиране на мобилния пренос на данни, навлизане и развиване на пазари, в които телеком услугите по принцип са слабо проникнали, и консолидация. Трите подхода крият своите предимства и недостатъци, а използването само на един от тях няма да гарантира, че телекомът ще може да премине на следващото ниво.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.