Следващото ниво за телекомите

Мобилните оператори по света се опитват да намерят нови източници на растеж – чрез сливания, нови пазари и монетизация на мобилния интернет

Ако си представите мениджърите на големите телекоми като герои в компютърна игра, приемете, че лесните нива са преминати, всички възможни артефакти са събрани и идва ред на трудните по-горни "етажи". Сложността на нивата и броят на противниците се увеличава с аритметична, а понякога и геометрична прогресия, мунициите са кът, аптечките - също.

За разлика от компютърните игри, на телеком пазара я няма възможността за запазване на прогреса и съживяване, след като противникът те е унищожил. Затова сега операторите трябва да действат внимателно, прозорливо, но и бързо. Как да намерят път напред, който да ги върне на крилете на растежа от предишните нива? Вариантите са няколко - монетизиране на мобилния пренос на данни, навлизане и развиване на пазари, в които телеком услугите по принцип са слабо проникнали, и консолидация. Трите подхода крият своите предимства и недостатъци, а използването само на един от тях няма да гарантира, че телекомът ще може да премине на следващото ниво.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал