GDPR - въпроси и отговори

Какво трябва да знаят фирмите за новия регламент за личните данни

Статията е част от специалното издание на Капитал GDPR, посветено на новите правила за личните данни. Повече информация за изданието можете да видите тук. Може да го поръчате тук.

GDPR, РЗЛД, КЗЛД, ДЛЗД... от 25 май тази година повечето бизнеси, които имат каквото и да е общо с интернет и дигиталните технологии, ще трябва да прекрачат в нова бюрократична вселена. Европейският съюз налага нова регулация за защита на личните данни (General Data Protection Act, или GDPR) в опит да подреди кой и по какви причини може да събира лични данни, както и за какво може да ги използва. Всеки път когато някой пазарува онлайн, използва мобилно приложение, гледа клип в YouTube или пише мнение в социалните мрежи, се генерира и складира информация. Мащабът е огромен. Всяка минута в интернет се публикуват 450 хиляди Twitter поста, гледат се 69 хиляди часа видео в Netflix и 18 милиона души проверяват прогнозата за времето. GDPR, който за много фирми още изглежда като непробиваема стена от съкращения, бюрократични стъпки и нови правила, е опитът на ЕС да поддържа темпото на технологичните промени, като защити правата на обикновения човек. Ето няколко въпроса, с които да се ориентирате в GDPR за няколко минути. А на следващите страници може да намерите повече детайли по конкретните теми.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал