Железницата след БДЖ

Конкурентите на държавната компания взимат все по-голям пазарен дял и виждат потенциал в сектора

"Българска железопътна компания" е втората по пазарен дял след държавната "БДЖ - Товарни превози"
"Българска железопътна компания" е втората по пазарен дял след държавната "БДЖ - Товарни превози"    ©  Велко Ангелов
"Българска железопътна компания" е втората по пазарен дял след държавната "БДЖ - Товарни превози"
"Българска железопътна компания" е втората по пазарен дял след държавната "БДЖ - Товарни превози"    ©  Велко Ангелов

Колко живот остава на "БДЖ - Товарни превози"? Този въпрос от години държи под напрежение транспортното министерство, хилядите служители на държавния превозвач и от време на време и министъра на финансите, който трябва да се намесва периодично в спасяването на голямата желязна подводница.

Въпросът обаче става все по-несъществен както за останалите товарни железопътни превозвачи, така и за товародателите. От година на година жп пазарът в страната става все по-конкурентен и въпреки че ролята на държавната компания намалява, транспортните алтернативи пред компаниите, ползващи този вид превози, растат.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал