🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Железницата след БДЖ

Конкурентите на държавната компания взимат все по-голям пазарен дял и виждат потенциал в сектора

"Българска железопътна компания" е втората по пазарен дял след държавната "БДЖ - Товарни превози"
"Българска железопътна компания" е втората по пазарен дял след държавната "БДЖ - Товарни превози"
"Българска железопътна компания" е втората по пазарен дял след държавната "БДЖ - Товарни превози"    ©  Велко Ангелов
"Българска железопътна компания" е втората по пазарен дял след държавната "БДЖ - Товарни превози"    ©  Велко Ангелов
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Колко живот остава на "БДЖ - Товарни превози"? Този въпрос от години държи под напрежение транспортното министерство, хилядите служители на държавния превозвач и от време на време и министъра на финансите, който трябва да се намесва периодично в спасяването на голямата желязна подводница.

Въпросът обаче става все по-несъществен както за останалите товарни железопътни превозвачи, така и за товародателите. От година на година жп пазарът в страната става все по-конкурентен и въпреки че ролята на държавната компания намалява, транспортните алтернативи пред компаниите, ползващи този вид превози, растат.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ivankristov avatar :-|
    ivankristov
    • + 15

    бдж от 2009г. се управлява от комсомолския лидер с образование за дружинна ръководителка владко хамелеона от (бсп в герб),които изпълнява поръчка да го фалира.

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 10

    БДЖ-Товарни превози = приватизация чрез ликвидация. Тази съдба я чакат още 10-тина държавни мастодонта и то в краткосрочен времеви план. Но дотогава една дузина "отговорни лица" ще успеят да се щракнат като спасители пред порталите.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал