От камион на влак и после пак

Интермодалните превози са новото голямо предизвикателство за българските спедитори

Ограничените възможности на терминалите и жп ремонтите са основни проблеми за интермодалния транспорт на само в България.
Ограничените възможности на терминалите и жп ремонтите са основни проблеми за интермодалния транспорт на само в България.    ©  Анелия Николова
Ограничените възможности на терминалите и жп ремонтите са основни проблеми за интермодалния транспорт на само в България.
Ограничените възможности на терминалите и жп ремонтите са основни проблеми за интермодалния транспорт на само в България.    ©  Анелия Николова

"Всеки ден от пристанището в Хамбург тръгват 200 интермодални влака във всякакви направления. Двеста!" Това разказва Петър Петров, собственик на спедиторската компания "Гопет транс", за да защити с числа тезата, че този тип транспорт има все по-голямо бъдеще. 

За хората извън "кухнята" на транспортния бизнес интермодалните превози, при които има комбинация от няколко вида транспорт, се свързват основно с образа на огромните контейнеровози, кръстосващи моретата. Прехвърлянето на различни видове стоки от камиони на влак и после обратно обаче става все по-търсена услуга от големите товародатели, а в контекста на дискусиите за промяната на климата повечето държави също подкрепят тази тенденция, за да намалят въглеродния отпечатък на превозите.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал