От камион на влак и после пак

Интермодалните превози са новото голямо предизвикателство за българските спедитори

Ограничените възможности на терминалите и жп ремонтите са основни проблеми за интермодалния транспорт на само в България.
Ограничените възможности на терминалите и жп ремонтите са основни проблеми за интермодалния транспорт на само в България.
Ограничените възможности на терминалите и жп ремонтите са основни проблеми за интермодалния транспорт на само в България.    ©  Анелия Николова
Ограничените възможности на терминалите и жп ремонтите са основни проблеми за интермодалния транспорт на само в България.    ©  Анелия Николова

"Всеки ден от пристанището в Хамбург тръгват 200 интермодални влака във всякакви направления. Двеста!" Това разказва Петър Петров, собственик на спедиторската компания "Гопет транс", за да защити с числа тезата, че този тип транспорт има все по-голямо бъдеще. 

За хората извън "кухнята" на транспортния бизнес интермодалните превози, при които има комбинация от няколко вида транспорт, се свързват основно с образа на огромните контейнеровози, кръстосващи моретата. Прехвърлянето на различни видове стоки от камиони на влак и после обратно обаче става все по-търсена услуга от големите товародатели, а в контекста на дискусиите за промяната на климата повечето държави също подкрепят тази тенденция, за да намалят въглеродния отпечатък на превозите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал