🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

От камион на влак и после пак

Интермодалните превози са новото голямо предизвикателство за българските спедитори

Ограничените възможности на терминалите и жп ремонтите са основни проблеми за интермодалния транспорт на само в България.
Ограничените възможности на терминалите и жп ремонтите са основни проблеми за интермодалния транспорт на само в България.
Ограничените възможности на терминалите и жп ремонтите са основни проблеми за интермодалния транспорт на само в България.    ©  Анелия Николова
Ограничените възможности на терминалите и жп ремонтите са основни проблеми за интермодалния транспорт на само в България.    ©  Анелия Николова
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

"Всеки ден от пристанището в Хамбург тръгват 200 интермодални влака във всякакви направления. Двеста!" Това разказва Петър Петров, собственик на спедиторската компания "Гопет транс", за да защити с числа тезата, че този тип транспорт има все по-голямо бъдеще. 

За хората извън "кухнята" на транспортния бизнес интермодалните превози, при които има комбинация от няколко вида транспорт, се свързват основно с образа на огромните контейнеровози, кръстосващи моретата. Прехвърлянето на различни видове стоки от камиони на влак и после обратно обаче става все по-търсена услуга от големите товародатели, а в контекста на дискусиите за промяната на климата повечето държави също подкрепят тази тенденция, за да намалят въглеродния отпечатък на превозите.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал