От камион на влак и после пак
Интермодалните превози са новото голямо предизвикателство за българските спедитори


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
"Всеки ден от пристанището в Хамбург тръгват 200 интермодални влака във всякакви направления. Двеста!" Това разказва Петър Петров, собственик на спедиторската компания "Гопет транс", за да защити с числа тезата, че този тип транспорт има все по-голямо бъдеще.
За хората извън "кухнята" на транспортния бизнес интермодалните превози, при които има комбинация от няколко вида транспорт, се свързват основно с образа на огромните контейнеровози, кръстосващи моретата. Прехвърлянето на различни видове стоки от камиони на влак и после обратно обаче става все по-търсена услуга от големите товародатели, а в контекста на дискусиите за промяната на климата повечето държави също подкрепят тази тенденция, за да намалят въглеродния отпечатък на превозите.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.