През барикадите на новите войни

Българските транспортни компании успяват да увеличат приходите си и да навлязат в нови полета въпреки лабилния пазар

3.79% е ръстът на приходите на най-големите 100 компании в българския транспорт за 2014 г. спрямо 2013 г.
3.79% е ръстът на приходите на най-големите 100 компании в българския транспорт за 2014 г. спрямо 2013 г.
3.79% е ръстът на приходите на най-големите 100 компании в българския транспорт за 2014 г. спрямо 2013 г.    ©  Цветелина Белутова
3.79% е ръстът на приходите на най-големите 100 компании в българския транспорт за 2014 г. спрямо 2013 г.    ©  Цветелина Белутова

Криволичещ път с много разклонения и барикади, трудни за преодоляване. Така изглежда широкият фронт на действие на транспортния бизнес през миналата и настоящата година.

Пазарът за бранша като цяло може да бъде окачествен най-меко като лабилен, като непостоянност идва от най-различни посоки. Сриването в Китай моментално се отрази върху Европа, довеждайки до непредвидими и резки промени на цените на морските превози. Политическите проблемите между Русия и Европейския съюз и сриването на рублата пък затвориха иначе атрактивни дестинации за превозвачите. В същото време "Ислямска държава" отряза пътя към Близкия изток и попари радостта за бизнеса от подобряването на отношенията с Иран. Гръцката криза също се отрази негативно на превозвачите, работещи активно по вноса и износа към тази страна. За капак бежанските вълни доведоха до блокади на границите. И, разбира се, проблемите с превозите към Турция периодично се подновяват.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал