С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 окт 2015, 17:32, 12773 прочитания

Топ 10 - Товарен автомобилен транспорт

С малки изключения превозвачите по суша поддържат ръст

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Растящи приходи с едно-две изключения показват компаниите от сектора на автомобилните превози. Спад се вижда в отчета на СОМАТ, където постъпленията падат с 50% за 2014 г., а загубата е 22 млн. лв. Причината е основно, че компанията работеше активно на руските пазари, които в един момент се оказаха блокирани. Така тя не само вече не е лидер в сегмента в страната, след като беше изпреварена през 2013 г. от пловдивската ПИМК, но е на път да изпусне и второто място. Конкуренцията отново идва от града на тепетата. Компанията е "Петко Ангелов БГ", собственост на Петко Ангелов, а Пловдив все по-категорично се откроява като автомобилното сърце на България. "Петко Ангелов БГ" е собственик на още две компании - едната регистрирана в Барселона, а другата със седалище в Истанбул. През последните няколко години пловдивските компании инвестират активно в превозни средства, като през тази година ПИМК е закупила 350 камиона, а инвестицията в тях е 32 млн. лв.

Основното оплакване от бранша обаче е недостигът на шофьори, което спъва развитието на бизнеса.


Четвърта в класацията е "Ян де Райк логистикс България", поделение на холандската компания, която преди пет години откри своя офис в Севлиево. Тя е следвана от "Глобал Биомет", собственост на "Биомет" и управлявана от Ваньо Алексиев. "Биомет" развива както товарни, така и пътнически превози, като вози по линиите от София към Варна. Големи клиенти на компанията са "Идеал Стандарт интернешънъл" и "Идеал Стандарт Видима". Фирмата извършва транспорт на всякакви видове товари и е един от основните превозвачи на горива в страната за големите петролни вериги. Най-развитите й дестинации са от България до Франция, Великобритания, Бенелюкс, Испания, Франция, Италия и обратно до Румъния, България и Гърция. "Биомет" поддържа редовни групажни линии от Испания, където компанията има складова база, до България. Има офиси и в Лондон и Париж.

Следващата компания отново е пловдивска - "АИТ интернешънъл транспорт", собственост на Ангел Траков. Приходите й нарастват с 23% и за 2014 г са 38 млн. лв. Според публикации в медиите всичко започва през 1996 г. с един камион. Превозвачът се занимава приоритетно с международен транспорт на вътрешноевропейския пазар и курсове между Турция и Западна Европа. Неин фокус са и безопасните товари на производители от автомобилната и текстилната промишленост - като подизпълнител или като пряк превозвач. Списъкът на големите продължава в "Дискордиа". Компанията е насочена основно към европейския пазар. Целите й са към 2020 г. да влезе в клуба на лидерите и в Югоизточна Европа, а автомобилният производител Volvo я използва като еталон за икономично шофиране.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Камионите като символ на икономиката Камионите като символ на икономиката

Българският пазар на нови тежкотоварни машини е на рекордни нива

3 яну 2020, 2028 прочитания

Полетът на каргото Полетът на каргото

Българската Cargo Air успя да даде нов смисъл на товарната авиация

31 дек 2019, 5872 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Транспорт, спедиция, логистика" Затваряне
Топ 10 - Въздушен транспорт

Облачен хоризонт за авиокомпаниите

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10