Топ 10 - Товарен автомобилен транспорт
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Топ 10 - Товарен автомобилен транспорт

Топ 10 - Товарен автомобилен транспорт

С малки изключения превозвачите по суша поддържат ръст

Калина Горанова
13361 прочитания

© Капитал


Растящи приходи с едно-две изключения показват компаниите от сектора на автомобилните превози. Спад се вижда в отчета на СОМАТ, където постъпленията падат с 50% за 2014 г., а загубата е 22 млн. лв. Причината е основно, че компанията работеше активно на руските пазари, които в един момент се оказаха блокирани. Така тя не само вече не е лидер в сегмента в страната, след като беше изпреварена през 2013 г. от пловдивската ПИМК, но е на път да изпусне и второто място. Конкуренцията отново идва от града на тепетата. Компанията е "Петко Ангелов БГ", собственост на Петко Ангелов, а Пловдив все по-категорично се откроява като автомобилното сърце на България. "Петко Ангелов БГ" е собственик на още две компании - едната регистрирана в Барселона, а другата със седалище в Истанбул. През последните няколко години пловдивските компании инвестират активно в превозни средства, като през тази година ПИМК е закупила 350 камиона, а инвестицията в тях е 32 млн. лв.

Основното оплакване от бранша обаче е недостигът на шофьори, което спъва развитието на бизнеса.

Четвърта в класацията е "Ян де Райк логистикс България", поделение на холандската компания, която преди пет години откри своя офис в Севлиево. Тя е следвана от "Глобал Биомет", собственост на "Биомет" и управлявана от Ваньо Алексиев. "Биомет" развива както товарни, така и пътнически превози, като вози по линиите от София към Варна. Големи клиенти на компанията са "Идеал Стандарт интернешънъл" и "Идеал Стандарт Видима". Фирмата извършва транспорт на всякакви видове товари и е един от основните превозвачи на горива в страната за големите петролни вериги. Най-развитите й дестинации са от България до Франция, Великобритания, Бенелюкс, Испания, Франция, Италия и обратно до Румъния, България и Гърция. "Биомет" поддържа редовни групажни линии от Испания, където компанията има складова база, до България. Има офиси и в Лондон и Париж.

Следващата компания отново е пловдивска - "АИТ интернешънъл транспорт", собственост на Ангел Траков. Приходите й нарастват с 23% и за 2014 г са 38 млн. лв. Според публикации в медиите всичко започва през 1996 г. с един камион. Превозвачът се занимава приоритетно с международен транспорт на вътрешноевропейския пазар и курсове между Турция и Западна Европа. Неин фокус са и безопасните товари на производители от автомобилната и текстилната промишленост - като подизпълнител или като пряк превозвач. Списъкът на големите продължава в "Дискордиа". Компанията е насочена основно към европейския пазар. Целите й са към 2020 г. да влезе в клуба на лидерите и в Югоизточна Европа, а автомобилният производител Volvo я използва като еталон за икономично шофиране.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Камионите като символ на икономиката

Камионите като символ на икономиката

Полетът на каргото

Полетът на каргото

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK