
Силната група на спедиторите увеличава общите си приходи с 90 млн. лв. и най-големите 20 компании в групата имат вече 834 млн. лв. общо.
Лидер, както и през предходната година остава "Гопет транс" с 237 млн. лв. приходи при 210 млн. лв. година по-рано. Компанията, собственост на Петър Петров, расте устойчиво през последните няколко години.
Фирмата е създадена през 1995 г. Основни пазари, на които работи, са Скандинавието (където оперира от самото си създаване), Полша, Бенелюкс, Италия, Балканите. Принципът на работа на компанията е при разработването на дадени пазари да си намира местен партньор, който да приема пратките в своите складове. Логистичната база в България е в Казичане. Земята в Казичане е купена през 2004-2005 г. Първоначално идеята за изграждането на логистична база е тя да бъде съвместен проект с холандския му партньор - спедиторът Wim Bosman Group, и с подкрепата на холандското министерство на икономиката и програмата му за подкрепа на фирмите, допринасящи за експорта от страната. Проектът не се осъществява поради бюрократични спънки от страна на българската администрация и накрая базата се изгражда като самостоятелен проект на "Гопет транс". Целта на компанията е да стане спедитор номер едно на полуострова.
В групата на големите
Със сериозен ръст на приходите е и "Шенкер", която има 104 млн. лв. Компанията предлага пълната гама от транспортни спедиторски и логистични услуги. За увеличението на оборота са допринесли наличието на големи проекти като този с H&M и някои еднократни такива. Най-голям принос в оборота на компания има автомобилния транспорт.
Третата позиция е за "М и М Милицер и Мюнх БГ", Четвърти при спедиторите отново е "Юнимастърс лоджистикс Ес Си Ес". Освен в България тя има офиси в Констанца, Букурещ и Будапеща. Работи активно по транспортното обслужване на вноса от Китай, по износа за ЕС и по направления като Средиземно море, Северна и Западна Африка, Близкия и Средния изток.
Петото място е за "Жефко България", част от глобалната мрежа на GEFCO. От компанията коментират, че имат ръст във всички сегменти и най-вече при морския и сухопътния транспорт, въпреки бавния ръст на икономиката на страната. От "Жефко" казват, че са успели да оптимизират транспортните потоци и да повишат броя на превозвачите, което е способствало за по-добрите финансови резултати на фирмата. Компанията е фокусирана основно върху автомобилната логистика, като около 50% от клиентите й са от нея. Около 25% са от сектор индустриално производство и 20% от бързооборотни стоки и продажби на дребно.
Растеж от ниша
Най-растящата компания в сектора пък e пловдивската "Трък фери". Компанията е собственост на "БГ сървис 2011". Приходите й за 2015 г. са 24.9 млн. лв., което е с 435% повече от тези за 2014 г., когато са били 4.6 млн. лв. Тя е посредник между българските превозвачи и италианската фериботна компания Grimaldi Group, като резервира места за камионите, пътуващи между Гърция, Италия и Испания по вода. Открила е ниша, тъй като преди няколко години за българските автомобилни компании е било изключително трудно да намерят място на някой от фериботите между Гърция и Италия, тъй като камионите с такива регистрации са били обслужвани приоритетно. Компанията е основана през 2012 г., като, за да осъществи бизнес плана си, тя има нуждата от фериботен превозвач партньор. Българската компания успява да се споразумее с базираната в Неапол Grimaldi Group, собственост на Гуидо Грималди, и става неин основен партньор за България и Турция. От "Трък фери" са изчислили, че услугата "Дълъг мост" спестява 1120 км път, дава до 2 дни по-бърз транзит, намалява риска от кражби и щети, по-бавно се амортизира превозното средство.
От компанията обясняват, че са обхванали 80% от българските превозвачи, пътуващи за Италия и Испания, и към днешна дата "Трък фери" е станал най-големият клиент на Grimaldi Group на линиите между Гърция и Италия и между Италия и Испания. Основен клиент на "Трък фери" е най-голямата автомобилна компания в страната - пловдивската ПИМК, която от няколко години сериозно набляга на комбинираните превози за осъществяване на доставките си. От 2015 г. "Трък фери" започва да предлага на своите клиенти и услугата да им резервира преминаването през някои от най-натоварените тунели на Стария континент.
Състезание на колела
Пътища с препятствия
Ускорение по релси
Всички без един
Полетът на карго превозвачите
Плаване в бурни води
Инфраструктурни гиганти
Групата на силните
Куриери във вихъра на интернета
Французите, които докараха новата ви кола
Повече технологии, по-малко дизел
Да наемеш склад
Един терминал не стига
Тол-системите: по света и у нас

0 коментара