Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 ное 2016, 16:36, 7754 прочитания

Групата на силните

Спедиторите увеличават приходите си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Транспорт, спедиция, логистика. Всички текстове по темата може да откриете тук.
Силната група на спедиторите увеличава общите си приходи с 90 млн. лв. и най-големите 20 компании в групата имат вече 834 млн. лв. общо.

Лидер, както и през предходната година остава "Гопет транс" с 237 млн. лв. приходи при 210 млн. лв. година по-рано. Компанията, собственост на Петър Петров, расте устойчиво през последните няколко години.


Фирмата е създадена през 1995 г. Основни пазари, на които работи, са Скандинавието (където оперира от самото си създаване), Полша, Бенелюкс, Италия, Балканите. Принципът на работа на компанията е при разработването на дадени пазари да си намира местен партньор, който да приема пратките в своите складове. Логистичната база в България е в Казичане. Земята в Казичане е купена през 2004-2005 г. Първоначално идеята за изграждането на логистична база е тя да бъде съвместен проект с холандския му партньор - спедиторът Wim Bosman Group, и с подкрепата на холандското министерство на икономиката и програмата му за подкрепа на фирмите, допринасящи за експорта от страната. Проектът не се осъществява поради бюрократични спънки от страна на българската администрация и накрая базата се изгражда като самостоятелен проект на "Гопет транс". Целта на компанията е да стане спедитор номер едно на полуострова.

В групата на големите

Със сериозен ръст на приходите е и "Шенкер", която има 104 млн. лв. Компанията предлага пълната гама от транспортни спедиторски и логистични услуги. За увеличението на оборота са допринесли наличието на големи проекти като този с H&M и някои еднократни такива. Най-голям принос в оборота на компания има автомобилния транспорт.



Третата позиция е за "М и М Милицер и Мюнх БГ", Четвърти при спедиторите отново е "Юнимастърс лоджистикс Ес Си Ес". Освен в България тя има офиси в Констанца, Букурещ и Будапеща. Работи активно по транспортното обслужване на вноса от Китай, по износа за ЕС и по направления като Средиземно море, Северна и Западна Африка, Близкия и Средния изток.

Петото място е за "Жефко България", част от глобалната мрежа на GEFCO. От компанията коментират, че имат ръст във всички сегменти и най-вече при морския и сухопътния транспорт, въпреки бавния ръст на икономиката на страната. От "Жефко" казват, че са успели да оптимизират транспортните потоци и да повишат броя на превозвачите, което е способствало за по-добрите финансови резултати на фирмата. Компанията е фокусирана основно върху автомобилната логистика, като около 50% от клиентите й са от нея. Около 25% са от сектор индустриално производство и 20% от бързооборотни стоки и продажби на дребно.

Растеж от ниша

Най-растящата компания в сектора пък e пловдивската "Трък фери". Компанията е собственост на "БГ сървис 2011". Приходите й за 2015 г. са 24.9 млн. лв., което е с 435% повече от тези за 2014 г., когато са били 4.6 млн. лв. Тя е посредник между българските превозвачи и италианската фериботна компания Grimaldi Group, като резервира места за камионите, пътуващи между Гърция, Италия и Испания по вода. Открила е ниша, тъй като преди няколко години за българските автомобилни компании е било изключително трудно да намерят място на някой от фериботите между Гърция и Италия, тъй като камионите с такива регистрации са били обслужвани приоритетно. Компанията е основана през 2012 г., като, за да осъществи бизнес плана си, тя има нуждата от фериботен превозвач партньор. Българската компания успява да се споразумее с базираната в Неапол Grimaldi Group, собственост на Гуидо Грималди, и става неин основен партньор за България и Турция. От "Трък фери" са изчислили, че услугата "Дълъг мост" спестява 1120 км път, дава до 2 дни по-бърз транзит, намалява риска от кражби и щети, по-бавно се амортизира превозното средство.

От компанията обясняват, че са обхванали 80% от българските превозвачи, пътуващи за Италия и Испания, и към днешна дата "Трък фери" е станал най-големият клиент на Grimaldi Group на линиите между Гърция и Италия и между Италия и Испания. Основен клиент на "Трък фери" е най-голямата автомобилна компания в страната - пловдивската ПИМК, която от няколко години сериозно набляга на комбинираните превози за осъществяване на доставките си. От 2015 г. "Трък фери" започва да предлага на своите клиенти и услугата да им резервира преминаването през някои от най-натоварените тунели на Стария континент.
Всички статии от Транспорт, спедиция, логистика

Състезание на колела

Пътища с препятствия

Ускорение по релси

Всички без един

Полетът на карго превозвачите

Плаване в бурни води

Инфраструктурни гиганти

Групата на силните

Куриери във вихъра на интернета

Французите, които докараха новата ви кола

Повече технологии, по-малко дизел

Да наемеш склад

Един терминал не стига

Тол-системите: по света и у нас

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Камионите като символ на икономиката Камионите като символ на икономиката

Българският пазар на нови тежкотоварни машини е на рекордни нива

3 яну 2020, 2583 прочитания

Полетът на каргото Полетът на каргото

Българската Cargo Air успя да даде нов смисъл на товарната авиация

31 дек 2019, 6429 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Транспорт, спедиция, логистика" Затваряне
Куриери във вихъра на интернета

Електронната търговия все така движи пазара на доставчиците на пратки

Още от Капитал
По кой път вървим в лабиринта на кризата

Правителството е принудено да взима в много голяма степен чувствителни решения и не трябва да допуска никакво съмнение в тях

Колко ще продължи?

Има различни сценарии за край на здравната криза, всички с не особено далечен хоризонт

Режим домашен офис или какво разказват хората за живота в епидемия из Европа

Няколко души споделиха пред "Капитал" какъв е новият ритъм на живот в Испания, Англия, Австрия, Германия и Франция и какви са техните опасения за бъдещето

За маската на един лекар

Българската здравна система посреща най-сериозното си изпитание през последните десетилетия в недобра форма

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10