Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Целта на лидерът в класацията "Гопет транс" компанията е да стане спедитор номер едно на полуострова

Групата на силните

Спедиторите увеличават приходите си

Калина Горанова
8767 прочитания

Целта на лидерът в класацията "Гопет транс" компанията е да стане спедитор номер едно на полуострова

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Транспорт, спедиция, логистика. Всички текстове по темата може да откриете тук.
Автор: Капитал

Силната група на спедиторите увеличава общите си приходи с 90 млн. лв. и най-големите 20 компании в групата имат вече 834 млн. лв. общо.

Лидер, както и през предходната година остава "Гопет транс" с 237 млн. лв. приходи при 210 млн. лв. година по-рано. Компанията, собственост на Петър Петров, расте устойчиво през последните няколко години.

Фирмата е създадена през 1995 г. Основни пазари, на които работи, са Скандинавието (където оперира от самото си създаване), Полша, Бенелюкс, Италия, Балканите. Принципът на работа на компанията е при разработването на дадени пазари да си намира местен партньор, който да приема пратките в своите складове. Логистичната база в България е в Казичане. Земята в Казичане е купена през 2004-2005 г. Първоначално идеята за изграждането на логистична база е тя да бъде съвместен проект с холандския му партньор - спедиторът Wim Bosman Group, и с подкрепата на холандското министерство на икономиката и програмата му за подкрепа на фирмите, допринасящи за експорта от страната. Проектът не се осъществява поради бюрократични спънки от страна на българската администрация и накрая базата се изгражда като самостоятелен проект на "Гопет транс". Целта на компанията е да стане спедитор номер едно на полуострова.

В групата на големите

Със сериозен ръст на приходите е и "Шенкер", която има 104 млн. лв. Компанията предлага пълната гама от транспортни спедиторски и логистични услуги. За увеличението на оборота са допринесли наличието на големи проекти като този с H&M и някои еднократни такива. Най-голям принос в оборота на компания има автомобилния транспорт.

Третата позиция е за "М и М Милицер и Мюнх БГ", Четвърти при спедиторите отново е "Юнимастърс лоджистикс Ес Си Ес". Освен в България тя има офиси в Констанца, Букурещ и Будапеща. Работи активно по транспортното обслужване на вноса от Китай, по износа за ЕС и по направления като Средиземно море, Северна и Западна Африка, Близкия и Средния изток.

Петото място е за "Жефко България", част от глобалната мрежа на GEFCO. От компанията коментират, че имат ръст във всички сегменти и най-вече при морския и сухопътния транспорт, въпреки бавния ръст на икономиката на страната. От "Жефко" казват, че са успели да оптимизират транспортните потоци и да повишат броя на превозвачите, което е способствало за по-добрите финансови резултати на фирмата. Компанията е фокусирана основно върху автомобилната логистика, като около 50% от клиентите й са от нея. Около 25% са от сектор индустриално производство и 20% от бързооборотни стоки и продажби на дребно.

Растеж от ниша

Най-растящата компания в сектора пък e пловдивската "Трък фери". Компанията е собственост на "БГ сървис 2011". Приходите й за 2015 г. са 24.9 млн. лв., което е с 435% повече от тези за 2014 г., когато са били 4.6 млн. лв. Тя е посредник между българските превозвачи и италианската фериботна компания Grimaldi Group, като резервира места за камионите, пътуващи между Гърция, Италия и Испания по вода. Открила е ниша, тъй като преди няколко години за българските автомобилни компании е било изключително трудно да намерят място на някой от фериботите между Гърция и Италия, тъй като камионите с такива регистрации са били обслужвани приоритетно. Компанията е основана през 2012 г., като, за да осъществи бизнес плана си, тя има нуждата от фериботен превозвач партньор. Българската компания успява да се споразумее с базираната в Неапол Grimaldi Group, собственост на Гуидо Грималди, и става неин основен партньор за България и Турция. От "Трък фери" са изчислили, че услугата "Дълъг мост" спестява 1120 км път, дава до 2 дни по-бърз транзит, намалява риска от кражби и щети, по-бавно се амортизира превозното средство.

От компанията обясняват, че са обхванали 80% от българските превозвачи, пътуващи за Италия и Испания, и към днешна дата "Трък фери" е станал най-големият клиент на Grimaldi Group на линиите между Гърция и Италия и между Италия и Испания. Основен клиент на "Трък фери" е най-голямата автомобилна компания в страната - пловдивската ПИМК, която от няколко години сериозно набляга на комбинираните превози за осъществяване на доставките си. От 2015 г. "Трък фери" започва да предлага на своите клиенти и услугата да им резервира преминаването през някои от най-натоварените тунели на Стария континент.

Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Транспорт, спедиция, логистика. Всички текстове по темата може да откриете тук.
Автор: Капитал

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Камионите като символ на икономиката

Камионите като символ на икономиката

Полетът на каргото

Полетът на каргото

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK