С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 ное 2016, 10:56, 15563 прочитания

Французите, които докараха новата ви кола

Само за пет години присъствие на българския пазар "Жефко България" се нареди сред лидерите в логистиката

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Транспорт, спедиция, логистика. Всички текстове по темата може да откриете тук.
Първите пет години от живота на един човек са най-динамичните за неговото развитие. Точно толкова важни са те и за бизнеса. Според различни изследвания 80% от всички предприемачи, които започват бизнес, се провалят именно в този период. Първите пет години са и много критични за развитието на новосъздадена компания или стъпването й на нов пазар. Българското дружество на френския логистичен гигант GEFCO - "Жефко България", е преминало през този детския период без особени затруднения. Нещо повече - компанията бележи устойчиви ръстове на приходите си от 2011 г. насам, а вече се нарежда и сред лидерите в сектора на логистиката.

През изминалата година "Жефко България" е петата най-голяма компания в спедицията и съхранението на товари. Приходите й през 2015 г. са нараснали с над 9% до 46.6 млн. лв. спрямо 42.6 млн. лв. година по-рано. Компанията е третата с най-висока печалба в своя сектор, като финансовият й резултат за 2015 г. е 1.5 млн. лв. и е утроен спрямо две години назад. На местно ниво "Жефко" работи най-активно в нишата на превозите за автомобилната индустрия, но по всичко личи, че в бъдеще ще увеличава пазарния си дял и в други сегменти. И през 2015 г. ръстът е във всички направления, по-чувствителен в морския и сухоземния транспорт.


Как се ражда лидер

Дружеството "Жефко България" е регистрирано на местния пазар през 2011 г. То е собственост на френската група GEFCO, която е представена в над 150 държави и е сред лидерите в логистиката в Европа. Оборотът на групата през 2015 г. е 4.2 млрд. евро и за нея работят над 12 хил. служители. Освен в Европа компанията майка развива дейност в Азия и Южна Америка. Генерален мениджър на българската фирма е Жером Шевроле. Той е и регионален мениджър на групата за Балканите, където GEFCO работи на пазарите в Румъния, България, Сърбия, Словения, Хърватия и Гърция.

"Първоначално GEFCO установи присъствието си в България като представителство, за да проучи и анализира потенциала на местния пазар. След като се взе предвид потенциала на българския логистичен пазар за по-нататъшен растеж, се взе решението за откриване на филиал, което стана факт през декември 2011 г.", обяснява той. Сега в България компанията има два офиса – в София и Варна, а за нея работят 70 служители. Като една от големите трудности в тези първи пет години мениджърът посочва това, че българският логистичен пазар е силно конкурентен, с много и важни участници, а местното производство не е толкова голямо. GEFCO навлиза по-късно от други конкуренти, но въпреки това има бърз темп на растеж.



"Ако трябва да избера три ключови събития в нашето развитие на българския пазар, бих казал, че важно въздействие имаше интеграцията на дъщерната компания "Меркурио" през 2011 г., което допринесе за значителното развитие областта на автомобилната логистика в България. Също така отварянето на втората ни локация в страната – във Варна, което усили фокуса върху дейностите по въздух и вода, както и тези, свързани с митници. Третият факт е по-скоро исторически и е свързан с това, че "Жефко България" транспортира около 50 хил. готови автомобила годишно, което ни прави основен доставчик за автомобилната индустрия", казва Шевроле. Сред клиентите на компанията са поделенията на Балканите на марки като Ford, Dacia, Renault Nissan, PSA Peugeot Citroën, Delphi Automotive, Magna International, а около 50% от клиентите на българската фирма също са от автомобилния сектор.

"Логистиката и транспортът на готови автомобили е една от най-силните ни дейности в световен мащаб, както и на българския пазар. През миналата година повече от 10 хил. готови автомобила са преминали през нашата складова база в София, където предлагаме съхранение и услуги с добавена стойност", казва Жером Шевроле. Той пояснява още, че клиентите на местното дружество са разнообразни. Освен за автомобилната индустрия "Жефко България" е изпълнява логистични услуги и за индустриалното производство, сектора на бързооборотните стоки и търговията. Делът на тези клиенти в портфолиото е съответно – 25% и 20%.

Бъдеще с потенциал

Автопаркът на "Жефко" включва над 40 стандартни камиона и 50 автовоза.

"Работим с подизпълнители и също така имаме система от превозни средства, които управляваме. Това означава, че използваме управляеми камиони, които все едно са наши собствени - ние управляваме всички движения на камионите", обяснява Жером Шевроле. Най-важните направления за българското дружество за страните от Централна и Източна Европа, Близкия изток, Азия и Русия.

"Една от силните черти на групата е обширната й мрежа и експертният опит на местно ниво. Един от продуктите ни е Geo-Gateways, което означава, че имаме специализирани екипи за всяка географска зона. Следователно можем да предложим интегрирани и пълни решения в определена зона", казва генералният мениджър.

Що се отнася до конкурентите на компанията на местно ниво, Жером Шевроле е категоричен, че не могат да се посочат само няколко имена. "Когато гледаме към сектор логистика и транспорт, структурата е доста сложна и участниците са многообразни – има 2PL компании, 3PL компании (логистични интегратори) плюс интегратори, които могат също да предложат 4PL услуги (логистични аутсорсни схеми). Нещо повече - можем да добавим морски и авиокомпании", казва той. В зависимост от проекта, от специфичните силни страни, които изисква клиентът, има различни конкуренти. Така или иначе мениджмънтът вижда потенциал за растеж и развитие на българския пазар. Според Шевроле разцветът на аутсорсинга е едно предимство. Спецификата на страната е, че може да се плати за услуги с добро качество на приемливи цени. Плюс е и географското положение, тъй като България представлява мост между Близкия изток и ЕС.

"България сега е един от най-опитните филиали и ще бъде опора за развитието в региона. За следващата година имаме амбициозни планове – работим върху нови продукти в близко сътрудничество с други филиали на GEFCO, върху които ще базираме бъдещия ни растеж", казва генералният мениджър на "Жефко". На Балканите като цяло компанията гледа като на зона с растеж и положителна икономическа перспектива. "Затова възнамеряваме да продължим стратегическото развитие в района и постоянно проучваме възможностите да навлезем по-добре в съседните държави. Нещо повече - България има стратегическа позиция в групата GEFCO, като представлява врата между Западна/Централна Европа и Турция и Близкия изток", заключава Шевроле.
Всички статии от Транспорт, спедиция, логистика

Състезание на колела

Пътища с препятствия

Ускорение по релси

Всички без един

Полетът на карго превозвачите

Плаване в бурни води

Инфраструктурни гиганти

Групата на силните

Куриери във вихъра на интернета

Французите, които докараха новата ви кола

Повече технологии, по-малко дизел

Да наемеш склад

Един терминал не стига

Тол-системите: по света и у нас

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Търговската война вкара в дупка морските превози Търговската война вкара в дупка морските превози

Шипинг бизнесът изпитва проблеми в момент, когато размерите на корабите се увеличават

10 дек 2019, 961 прочитания

Няма място за старите автобуси Няма място за старите автобуси

Автобусният транспорт остава зависим от общините, докато новите технологии променят играта

2 дек 2019, 1707 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Транспорт, спедиция, логистика" Затваряне
Транспорт, спедиция, логистика

Фокус върху сектора с данни, анализ и ревю на актуалните теми

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

PISA 2018: Образование с часовников механизъм

Тревожно ниските резултати на 15-годишните в България по индикаторите за функционална грамотност се проектират в бъдещето на страната

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10