С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 ное 2016, 10:30, 5046 прочитания

Състезание на колела

Българският транспортен бизнес оцелява и се развива, а положителните финансови резултати "засягат" всички ниши на индустрията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Транспорт, спедиция, логистика. Всички текстове по темата може да откриете тук.
Българският транспортен бизнес оцелява и се развива въпреки трудностите, произтичащи основно от политическите катаклизми на международната сцена. Този извод може да се направи от обобщените данни за приходите на 100-те най-големи компании в сектора, които и през 2015 г. запазват ръста си и общият им оборот достига до 5.5 млн. лв. при 5.1 млн. лв. година по-рано.

Положителните финансови резултати "засягат" всички ниши на индустрията, като единствено държавните компании, и то вече традиционно, остават встрани от общата тенденция.


Освен приходите впечатление прави и нарастването на броя на служителите в някои от основните подсектори на индустрията – автомобилните превозвачи на товари и спедиторите. При това този ръст е въпреки проблемите, които компаниите имат с недостига на международни шофьори, който често се оказва спънка пред желано по-сериозно разрастване на дейността на фирмите.

Друга тенденция, която се откроява, е все по-осезаемото участие на частните жп оператори на товари за сметка на държавната "БДЖ - Товарни превози". Оптимистични новини има и от авиокомпаниите, занимаващи се с товари, чиито резултати показват, че има бизнес в карго превозите по въздух, при това растящ.

----
В този брой на "Транспорт, спедиция, логистика" се опитахме да разгледаме транспортния сектор в дълбочина, като използвахме за основа данните на списанието на "Капитал 100" за най-големите компании в България. На следващите страници ще намерите информация за най-големите 100 компании в транспорта (по приходи), ще разберете кои са първите десет в подсекторите товарен, сухопътен, пътнически, въздушен и воден транспорт, както и кои са лидерите в куриерския бизнес в България.
Всички статии от Транспорт, спедиция, логистика

Състезание на колела

Пътища с препятствия

Ускорение по релси

Всички без един

Полетът на карго превозвачите

Плаване в бурни води

Инфраструктурни гиганти

Групата на силните

Куриери във вихъра на интернета

Французите, които докараха новата ви кола

Повече технологии, по-малко дизел

Да наемеш склад

Един терминал не стига

Тол-системите: по света и у нас

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Няма място за старите автобуси Няма място за старите автобуси

Автобусният транспорт остава зависим от общините, докато новите технологии променят играта

2 дек 2019, 1664 прочитания

По обратния наклон По обратния наклон

Превозите на товари са в очакване на негативните последствия от пакета "Мобилност", тол-системата и бъдещия ход на икономиката

26 ное 2019, 956 прочитания

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Транспорт, спедиция, логистика" Затваряне
Да наемеш склад

Общото предлагане на складови и производствени площи в София към третото тримесечие на 2016 достига 881 хил. кв. метра

Още от Капитал
Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10