С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 ное 2016, 10:30, 4978 прочитания

Състезание на колела

Българският транспортен бизнес оцелява и се развива, а положителните финансови резултати "засягат" всички ниши на индустрията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Транспорт, спедиция, логистика. Всички текстове по темата може да откриете тук.
Българският транспортен бизнес оцелява и се развива въпреки трудностите, произтичащи основно от политическите катаклизми на международната сцена. Този извод може да се направи от обобщените данни за приходите на 100-те най-големи компании в сектора, които и през 2015 г. запазват ръста си и общият им оборот достига до 5.5 млн. лв. при 5.1 млн. лв. година по-рано.

Положителните финансови резултати "засягат" всички ниши на индустрията, като единствено държавните компании, и то вече традиционно, остават встрани от общата тенденция.


Освен приходите впечатление прави и нарастването на броя на служителите в някои от основните подсектори на индустрията – автомобилните превозвачи на товари и спедиторите. При това този ръст е въпреки проблемите, които компаниите имат с недостига на международни шофьори, който често се оказва спънка пред желано по-сериозно разрастване на дейността на фирмите.

Друга тенденция, която се откроява, е все по-осезаемото участие на частните жп оператори на товари за сметка на държавната "БДЖ - Товарни превози". Оптимистични новини има и от авиокомпаниите, занимаващи се с товари, чиито резултати показват, че има бизнес в карго превозите по въздух, при това растящ.

----
В този брой на "Транспорт, спедиция, логистика" се опитахме да разгледаме транспортния сектор в дълбочина, като използвахме за основа данните на списанието на "Капитал 100" за най-големите компании в България. На следващите страници ще намерите информация за най-големите 100 компании в транспорта (по приходи), ще разберете кои са първите десет в подсекторите товарен, сухопътен, пътнически, въздушен и воден транспорт, както и кои са лидерите в куриерския бизнес в България.
Всички статии от Транспорт, спедиция, логистика

Състезание на колела

Пътища с препятствия

Ускорение по релси

Всички без един

Полетът на карго превозвачите

Плаване в бурни води

Инфраструктурни гиганти

Групата на силните

Куриери във вихъра на интернета

Французите, които докараха новата ви кола

Повече технологии, по-малко дизел

Да наемеш склад

Един терминал не стига

Тол-системите: по света и у нас

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Закъснялата реформа Закъснялата реформа

Тол-системата е обвита в мистерия месеци наред, а въвеждането й в експлоатация се отложи за 2020 г.

30 окт 2019, 3741 прочитания

Ще отстояваме позицията си на водеща компания в сектора Ще отстояваме позицията си на водеща компания в сектора

Мариела Белитова, регионален директор за България и Гърция на "Гопет Tранс", за предизвикателствата пред транспортния бизнес

23 окт 2019, 1422 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Транспорт, спедиция, логистика" Затваряне
Да наемеш склад

Общото предлагане на складови и производствени площи в София към третото тримесечие на 2016 достига 881 хил. кв. метра

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10