Състезание на колела
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Състезание на колела

Състезание на колела

Българският транспортен бизнес оцелява и се развива, а положителните финансови резултати "засягат" всички ниши на индустрията

6015 прочитания

© Капитал


Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Транспорт, спедиция, логистика. Всички текстове по темата може да откриете тук.

Българският транспортен бизнес оцелява и се развива въпреки трудностите, произтичащи основно от политическите катаклизми на международната сцена. Този извод може да се направи от обобщените данни за приходите на 100-те най-големи компании в сектора, които и през 2015 г. запазват ръста си и общият им оборот достига до 5.5 млн. лв. при 5.1 млн. лв. година по-рано.

Положителните финансови резултати "засягат" всички ниши на индустрията, като единствено държавните компании, и то вече традиционно, остават встрани от общата тенденция.

Освен приходите впечатление прави и нарастването на броя на служителите в някои от основните подсектори на индустрията – автомобилните превозвачи на товари и спедиторите. При това този ръст е въпреки проблемите, които компаниите имат с недостига на международни шофьори, който често се оказва спънка пред желано по-сериозно разрастване на дейността на фирмите.

Друга тенденция, която се откроява, е все по-осезаемото участие на частните жп оператори на товари за сметка на държавната "БДЖ - Товарни превози". Оптимистични новини има и от авиокомпаниите, занимаващи се с товари, чиито резултати показват, че има бизнес в карго превозите по въздух, при това растящ.

----

В този брой на "Транспорт, спедиция, логистика" се опитахме да разгледаме транспортния сектор в дълбочина, като използвахме за основа данните на списанието на "Капитал 100" за най-големите компании в България. На следващите страници ще намерите информация за най-големите 100 компании в транспорта (по приходи), ще разберете кои са първите десет в подсекторите товарен, сухопътен, пътнически, въздушен и воден транспорт, както и кои са лидерите в куриерския бизнес в България.

Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Транспорт, спедиция, логистика. Всички текстове по темата може да откриете тук.

Българският транспортен бизнес оцелява и се развива въпреки трудностите, произтичащи основно от политическите катаклизми на международната сцена. Този извод може да се направи от обобщените данни за приходите на 100-те най-големи компании в сектора, които и през 2015 г. запазват ръста си и общият им оборот достига до 5.5 млн. лв. при 5.1 млн. лв. година по-рано.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Камионите като символ на икономиката

Камионите като символ на икономиката

Полетът на каргото

Полетът на каргото

Кой ще спечели от тол-а

Кой ще спечели от тол-а

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK