Един терминал не стига

Интермодалното съоръжение в Пловдив ще покаже дали пазарът ще отговори на развитието на логистиката

Концесията на терминала в Пловдив ще бъде за срок от 27 години, като операторът ще трябва да инвестира в оборудването му
Концесията на терминала в Пловдив ще бъде за срок от 27 години, като операторът ще трябва да инвестира в оборудването му    ©  Капитал
Концесията на терминала в Пловдив ще бъде за срок от 27 години, като операторът ще трябва да инвестира в оборудването му
Концесията на терминала в Пловдив ще бъде за срок от 27 години, като операторът ще трябва да инвестира в оборудването му    ©  Капитал
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Транспорт, спедиция, логистика. Всички текстове по темата може да откриете тук.

Преди години на Драгоман се възлагаха големите надежди да се превърне в център, където товарите превозвани с камиони да се качват на влакове и така да прекосяват големи разстояния, без да се замърсява околната среда и без да стават задръствания по пътищата. Идеята се появява още по времето на транспортния министър Николай Василев. Проектът престоя в шкафа дълго време и се превърна в реалност по време на първия транспортен министър на ГЕРБ Александър Цветков. Парите, наляти в него, бяха 6 млн. лв. и дойдоха от капиталовата програма на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) - т.е. от бюджета. С това обаче Драгоман не успя да се превърне в интермодален център, като основната причина е, че още при самото му строителство би трябвало да е било ясно, че е избрана грешната технология. В ро-ла терминала в Драгоман не само товарът се прекачва, а целият камион (т.е. и влекач и шофьор), като едновременно с това БДЖ не разполагало с нужните жп платформи, на които да може да пътува цял камион. Тоест избрана е архаична технология, която още към онзи момент замира в Европа, и транспортът масово се ориентира към окомплектоване на всичко в контейнери и пренасянето им с различни видове транспорт.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал