Един терминал не стига
Интермодалното съоръжение в Пловдив ще покаже дали пазарът ще отговори на развитието на логистиката


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Преди години на Драгоман се възлагаха големите надежди да се превърне в център, където товарите превозвани с камиони да се качват на влакове и така да прекосяват големи разстояния, без да се замърсява околната среда и без да стават задръствания по пътищата. Идеята се появява още по времето на транспортния министър Николай Василев. Проектът престоя в шкафа дълго време и се превърна в реалност по време на първия транспортен министър на ГЕРБ Александър Цветков. Парите, наляти в него, бяха 6 млн. лв. и дойдоха от капиталовата програма на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) - т.е. от бюджета. С това обаче Драгоман не успя да се превърне в интермодален център, като основната причина е, че още при самото му строителство би трябвало да е било ясно, че е избрана грешната технология. В ро-ла терминала в Драгоман не само товарът се прекачва, а целият камион (т.е. и влекач и шофьор), като едновременно с това БДЖ не разполагало с нужните жп платформи, на които да може да пътува цял камион. Тоест избрана е архаична технология, която още към онзи момент замира в Европа, и транспортът масово се ориентира към окомплектоване на всичко в контейнери и пренасянето им с различни видове транспорт.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.