Един терминал не стига

Интермодалното съоръжение в Пловдив ще покаже дали пазарът ще отговори на развитието на логистиката

Концесията на терминала в Пловдив ще бъде за срок от 27 години, като операторът ще трябва да инвестира в оборудването му
Концесията на терминала в Пловдив ще бъде за срок от 27 години, като операторът ще трябва да инвестира в оборудването му
Концесията на терминала в Пловдив ще бъде за срок от 27 години, като операторът ще трябва да инвестира в оборудването му    ©  Капитал
Концесията на терминала в Пловдив ще бъде за срок от 27 години, като операторът ще трябва да инвестира в оборудването му    ©  Капитал
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Транспорт, спедиция, логистика. Всички текстове по темата може да откриете тук.

Преди години на Драгоман се възлагаха големите надежди да се превърне в център, където товарите превозвани с камиони да се качват на влакове и така да прекосяват големи разстояния, без да се замърсява околната среда и без да стават задръствания по пътищата. Идеята се появява още по времето на транспортния министър Николай Василев. Проектът престоя в шкафа дълго време и се превърна в реалност по време на първия транспортен министър на ГЕРБ Александър Цветков. Парите, наляти в него, бяха 6 млн. лв. и дойдоха от капиталовата програма на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) - т.е. от бюджета. С това обаче Драгоман не успя да се превърне в интермодален център, като основната причина е, че още при самото му строителство би трябвало да е било ясно, че е избрана грешната технология. В ро-ла терминала в Драгоман не само товарът се прекачва, а целият камион (т.е. и влекач и шофьор), като едновременно с това БДЖ не разполагало с нужните жп платформи, на които да може да пътува цял камион. Тоест избрана е архаична технология, която още към онзи момент замира в Европа, и транспортът масово се ориентира към окомплектоване на всичко в контейнери и пренасянето им с различни видове транспорт.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал