С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 окт 2019, 15:44, 1913 прочитания

Транспортът: Интересното предстои

Какво ще прочетете в новия брой на изданието "Транспорт"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Добра година за транспорта беше 2018-а. Общите приходите на първите 150 компании в сектора са почти 7 млрд. лв., като средния ръст е 12%.

По-интересното обаче предстои. Като бизнес, развиващ се на широк фронт - далеч извън пределите на българския по-късно реагиращ пазар, основният въпрос е ще има ли и с колко забавяне на икономиката в европейски мащаб. Политическото говорене и изострянето на търговските отношения между големите сили води до несигурност за производители, а оттам и за транспорта. Индикации за това вече се отчитат от някои представители на бранша.


По-локалните проблеми също предстои да се разгърнат догодина - ограниченията за българските автомобилни компании в Европа и тол-таксите у дома. Тук поводи за радост ще има в редиците на товарните жп компании, които очакват да станат по-атрактивни поради оскъпяването на пътищата.

При авиацията нещата също са несигурни. Изминалата 2018 г. беше една от най-успешните за туризма и това донесе повече бизнес за превозвачи и основните международни летища. Спадът през 2019 г. в туризма обаче охлади очакванията, а лятото завърши с фалита на туроператора Thomas Cook. Сега страховете на хотелиери са насочени към новата чартърна програма.

Последната голяма неизвестна е какъв ще бъде финалът на най-голямата сделка в транспорта през последните години - концесията на летище София.

Транспорт

Текстът е част от специалното издание "Транспорт". Изданието е включено в абонаментния план Капитал PRO, но може да бъде закупено и самостоятелно тук.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Закъснялата реформа Закъснялата реформа

Тол-системата е обвита в мистерия месеци наред, а въвеждането й в експлоатация се отложи за 2020 г.

30 окт 2019, 3977 прочитания

Ще отстояваме позицията си на водеща компания в сектора Ще отстояваме позицията си на водеща компания в сектора

Мариела Белитова, регионален директор за България и Гърция на "Гопет Tранс", за предизвикателствата пред транспортния бизнес

23 окт 2019, 1486 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Транспорт, спедиция, логистика" Затваряне
Неведомите пътища на транспорта

Секторът очаква ново забавяне на икономиката, което ще го пренареди отново

Още от Капитал
Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Ново място: Crispy

Деликатесен магазин с добра винена селекция и качествени продукти

20 въпроса: Виктор Чучков-син

Новият му филм, екранизация по романа "18% сиво", излиза в края на януари

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10