С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 окт 2019, 15:44, 2224 прочитания

Транспортът: Интересното предстои

Какво ще прочетете в новия брой на изданието "Транспорт"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Добра година за транспорта беше 2018-а. Общите приходите на първите 150 компании в сектора са почти 7 млрд. лв., като средния ръст е 12%.

По-интересното обаче предстои. Като бизнес, развиващ се на широк фронт - далеч извън пределите на българския по-късно реагиращ пазар, основният въпрос е ще има ли и с колко забавяне на икономиката в европейски мащаб. Политическото говорене и изострянето на търговските отношения между големите сили води до несигурност за производители, а оттам и за транспорта. Индикации за това вече се отчитат от някои представители на бранша.


По-локалните проблеми също предстои да се разгърнат догодина - ограниченията за българските автомобилни компании в Европа и тол-таксите у дома. Тук поводи за радост ще има в редиците на товарните жп компании, които очакват да станат по-атрактивни поради оскъпяването на пътищата.

При авиацията нещата също са несигурни. Изминалата 2018 г. беше една от най-успешните за туризма и това донесе повече бизнес за превозвачи и основните международни летища. Спадът през 2019 г. в туризма обаче охлади очакванията, а лятото завърши с фалита на туроператора Thomas Cook. Сега страховете на хотелиери са насочени към новата чартърна програма.

Последната голяма неизвестна е какъв ще бъде финалът на най-голямата сделка в транспорта през последните години - концесията на летище София.

Транспорт

Текстът е част от специалното издание "Транспорт". Изданието е включено в абонаментния план Капитал PRO, но може да бъде закупено и самостоятелно тук.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Камионите като символ на икономиката Камионите като символ на икономиката

Българският пазар на нови тежкотоварни машини е на рекордни нива

3 яну 2020, 2355 прочитания

Полетът на каргото Полетът на каргото

Българската Cargo Air успя да даде нов смисъл на товарната авиация

31 дек 2019, 6178 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Транспорт, спедиция, логистика" Затваряне
Неведомите пътища на транспорта

Секторът очаква ново забавяне на икономиката, което ще го пренареди отново

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10