С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 окт 2019, 15:44, 2007 прочитания

Транспортът: Интересното предстои

Какво ще прочетете в новия брой на изданието "Транспорт"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Добра година за транспорта беше 2018-а. Общите приходите на първите 150 компании в сектора са почти 7 млрд. лв., като средния ръст е 12%.

По-интересното обаче предстои. Като бизнес, развиващ се на широк фронт - далеч извън пределите на българския по-късно реагиращ пазар, основният въпрос е ще има ли и с колко забавяне на икономиката в европейски мащаб. Политическото говорене и изострянето на търговските отношения между големите сили води до несигурност за производители, а оттам и за транспорта. Индикации за това вече се отчитат от някои представители на бранша.


По-локалните проблеми също предстои да се разгърнат догодина - ограниченията за българските автомобилни компании в Европа и тол-таксите у дома. Тук поводи за радост ще има в редиците на товарните жп компании, които очакват да станат по-атрактивни поради оскъпяването на пътищата.

При авиацията нещата също са несигурни. Изминалата 2018 г. беше една от най-успешните за туризма и това донесе повече бизнес за превозвачи и основните международни летища. Спадът през 2019 г. в туризма обаче охлади очакванията, а лятото завърши с фалита на туроператора Thomas Cook. Сега страховете на хотелиери са насочени към новата чартърна програма.

Последната голяма неизвестна е какъв ще бъде финалът на най-голямата сделка в транспорта през последните години - концесията на летище София.

Транспорт

Текстът е част от специалното издание "Транспорт". Изданието е включено в абонаментния план Капитал PRO, но може да бъде закупено и самостоятелно тук.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Търговската война вкара в дупка морските превози Търговската война вкара в дупка морските превози

Шипинг бизнесът изпитва проблеми в момент, когато размерите на корабите се увеличават

10 дек 2019, 986 прочитания

Няма място за старите автобуси Няма място за старите автобуси

Автобусният транспорт остава зависим от общините, докато новите технологии променят играта

2 дек 2019, 1721 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Транспорт, спедиция, логистика" Затваряне
Неведомите пътища на транспорта

Секторът очаква ново забавяне на икономиката, което ще го пренареди отново

Още от Капитал
На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

PISA 2018: Образование с часовников механизъм

Тревожно ниските резултати на 15-годишните в България по индикаторите за функционална грамотност се проектират в бъдещето на страната

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10