Транспортът: Интересното предстои
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Транспортът: Интересното предстои

Транспортът: Интересното предстои

Какво ще прочетете в новия брой на изданието "Транспорт"

Калина Горанова
2543 прочитания

© Капитал


Добра година за транспорта беше 2018-а. Общите приходите на първите 150 компании в сектора са почти 7 млрд. лв., като средния ръст е 12%.

По-интересното обаче предстои. Като бизнес, развиващ се на широк фронт - далеч извън пределите на българския по-късно реагиращ пазар, основният въпрос е ще има ли и с колко забавяне на икономиката в европейски мащаб. Политическото говорене и изострянето на търговските отношения между големите сили води до несигурност за производители, а оттам и за транспорта. Индикации за това вече се отчитат от някои представители на бранша.

По-локалните проблеми също предстои да се разгърнат догодина - ограниченията за българските автомобилни компании в Европа и тол-таксите у дома. Тук поводи за радост ще има в редиците на товарните жп компании, които очакват да станат по-атрактивни поради оскъпяването на пътищата.

При авиацията нещата също са несигурни. Изминалата 2018 г. беше една от най-успешните за туризма и това донесе повече бизнес за превозвачи и основните международни летища. Спадът през 2019 г. в туризма обаче охлади очакванията, а лятото завърши с фалита на туроператора Thomas Cook. Сега страховете на хотелиери са насочени към новата чартърна програма.

Последната голяма неизвестна е какъв ще бъде финалът на най-голямата сделка в транспорта през последните години - концесията на летище София.

Добра година за транспорта беше 2018-а. Общите приходите на първите 150 компании в сектора са почти 7 млрд. лв., като средния ръст е 12%.

По-интересното обаче предстои. Като бизнес, развиващ се на широк фронт - далеч извън пределите на българския по-късно реагиращ пазар, основният въпрос е ще има ли и с колко забавяне на икономиката в европейски мащаб. Политическото говорене и изострянето на търговските отношения между големите сили води до несигурност за производители, а оттам и за транспорта. Индикации за това вече се отчитат от някои представители на бранша.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Камионите като символ на икономиката

Камионите като символ на икономиката

Полетът на каргото

Полетът на каргото

Кой ще спечели от тол-а

Кой ще спечели от тол-а

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK