По обратния наклон

Превозите на товари са в очакване на негативните последствия от пакета "Мобилност", тол-системата и бъдещия ход на икономиката

Основният проблем на автомобилните компании има всички изгледи да остане за дълго - липсата на международни шофьори
Основният проблем на автомобилните компании има всички изгледи да остане за дълго - липсата на международни шофьори    ©  Shutterstock
Основният проблем на автомобилните компании има всички изгледи да остане за дълго - липсата на международни шофьори
Основният проблем на автомобилните компании има всички изгледи да остане за дълго - липсата на международни шофьори    ©  Shutterstock

Повече приходи от превоз на товари по суша демонстрират през 2018 г. най-големите превозвачи. Секторът обаче е в очакване на негативните последици от лошия развой по пакета "Мобилност" в Брюксел, който има за цел да ограничи конкуренцията на компаниите от Източна Европа. На местна почва пък превозвачите се сблъскаха с новата тол-система и високите цени, предложени от администрацията, които се очаква да оскъпят транспортната услуга.

Най-същественият въпрос обаче е накъде ще тръгне развитието на икономиката. За края на възходящия бизнес цикъл вече се говори открито, а някои големи европейски икономики начело с Германия вече отчитат свиване на БВП. По-трудна е настоящата година за тези, които работят на европейския пазар, където вече се забелязват промените и по-малко потърпевши все още са компаниите на вътрешния пазар, който винаги реагира по-бавно на световните трендове.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал