Няма място за старите автобуси

Автобусният транспорт остава зависим от общините, докато новите технологии променят играта

Бизнесът с возенето на хора се движи по тънката границата между общинското и частното. Растежът на компаниите зависи в голяма степен от успешните договори с кметовете за обслужване на междуградски или градски линии за години напред. А голяма част от играчите са направо с общински произход, като те традиционно водят класацията, като негативните им резултати идват от инвестициите и амортизациите в авто- и електротранспорта.

Автобусният пазар като цяло не може да се похвали с голяма динамика. Най-големите 30 компании са реализирали приходи близо 600 млн. лв., а увеличението на обща база е около 50 млн. лв. От години браншът се оплаква от сивия сектор, като беше изчислил, че от нерегламентирани превози под формата на 3000 осемместни автобуса държавата губи по 300 млн. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове