Няма място за старите автобуси
Автобусният транспорт остава зависим от общините, докато новите технологии променят играта
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Бизнесът с возенето на хора се движи по тънката границата между общинското и частното. Растежът на компаниите зависи в голяма степен от успешните договори с кметовете за обслужване на междуградски или градски линии за години напред. А голяма част от играчите са направо с общински произход, като те традиционно водят класацията, като негативните им резултати идват от инвестициите и амортизациите в авто- и електротранспорта.
Автобусният пазар като цяло не може да се похвали с голяма динамика. Най-големите 30 компании са реализирали приходи близо 600 млн. лв., а увеличението на обща база е около 50 млн. лв. От години браншът се оплаква от сивия сектор, като беше изчислил, че от нерегламентирани превози под формата на 3000 осемместни автобуса държавата губи по 300 млн. лв.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.