Mежду ниската цена и високото качество

Пазарът на българско вино все още е заключен между двете крайности, а средният сегмент расте бавно, споделят винари

Малките изби отчитат добри продажби предимно в специализирани магазини, а ако количествата позволяват – насочват се и към износ.
Малките изби отчитат добри продажби предимно в специализирани магазини, а ако количествата позволяват – насочват се и към износ.
Малките изби отчитат добри продажби предимно в специализирани магазини, а ако количествата позволяват – насочват се и към износ.    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Малките изби отчитат добри продажби предимно в специализирани магазини, а ако количествата позволяват – насочват се и към износ.    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА

За липсата на средна класа в България може да се съди по един много точен индикатор – продажбите на вино. Специалистите са категорични, че в държавите, в които средната класа е широко представена, има и добри продажби на качествени вина. Не става въпрос за най-скъпите и дори колекционерски серии и брандове на избите, а за качествени продукти в средния и дори по-масовия ценови сегмент. Казано простичко - хубави вина на достъпни цени.

Наистина може спокойно да се каже, че продажбите на тези в България се увеличават, а интересът към хубавите, качествени напитки расте. Но за жалост трендът все още слаб на фона на масовите предпочитания в цялата държава. Това признават и производителите, които взеха участие в третия Фестивал на виното и културното наследство "Августиада" в Стара Загора, който се проведе в средата на октомври.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове