Рекламни отличници
Динамиката в маркетинга на лекарства изпъква на фона на заспалия рекламен пазар
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Ако съдим по това кое лекарство се е радвало на най-много реклама през 2013 г., ще трябва да се откажем от клишето, че "българинът най-много го е страх да не настине". В новия вариант то ще изглежда така: "българинът най-много го е страх за чревната флора". Със сигурност поне такова е желанието на фармацевтичната компания Sandoz (генеричната дивизия на Novartis), която произвежда Linex. През 2013 г. компанията е увеличила със 728% усилията си да промотира лекарството. Sandoz е инвестирала общо 2.5 млн. лв. в маркетингови усилия (поне по официалните брутни данни на Be Media Consultant) и е абсолютният рекордьор по ръст на бюджета в класацията на най-рекламираните лекарства за изминалата година.
Разбира се, остатъкът от този списък ни връща в познати води, защото се състои предимно от болкоуспокояващи и лекарства за настинки, грип и болно гърло. Класацията обаче съвсем не е лишена от интрига и динамика. Девет от 20-те най-рекламирани лекарства са дебютанти на върха на списъка (виж таблицата). В подреждането на производителите, които инвестират най-много в реклама, е малко по-спокойно, но все пак новите лица в топ 20 през 2013 г. са четири. В маркетинговия ъгъл на лекарствата е много по-динамично и интересно, отколкото сме свикнали да виждаме на заспалия в последните пет години рекламен пазар.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
1 коментар
Reckitt Benckiser с тази гениална стратегия, очаквам скоро да са извън пазара :)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.