Рекламни отличници

Динамиката в маркетинга на лекарства изпъква на фона на заспалия рекламен пазар

Ако съдим по това кое лекарство се е радвало на най-много реклама през 2013 г., ще трябва да се откажем от клишето, че "българинът най-много го е страх да не настине". В новия вариант то ще изглежда така: "българинът най-много го е страх за чревната флора". Със сигурност поне такова е желанието на фармацевтичната компания Sandoz (генеричната дивизия на Novartis), която произвежда Linex. През 2013 г. компанията е увеличила със 728% усилията си да промотира лекарството. Sandoz е инвестирала общо 2.5 млн. лв. в маркетингови усилия (поне по официалните брутни данни на Be Media Consultant) и е абсолютният рекордьор по ръст на бюджета в класацията на най-рекламираните лекарства за изминалата година. 

Разбира се, остатъкът от този списък ни връща в познати води, защото се състои предимно от болкоуспокояващи и лекарства за настинки, грип и болно гърло. Класацията обаче съвсем не е лишена от интрига и динамика. Девет от 20-те най-рекламирани лекарства са дебютанти на върха на списъка (виж таблицата). В подреждането на производителите, които инвестират най-много в реклама, е малко по-спокойно, но все пак новите лица в топ 20 през 2013 г. са четири. В маркетинговия ъгъл на лекарствата е много по-динамично и интересно, отколкото сме свикнали да виждаме на заспалия в последните пет години рекламен пазар.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    intergalactic avatar :-|
    intergalactic

    Reckitt Benckiser с тази гениална стратегия, очаквам скоро да са извън пазара :)

    Нередност?
Нов коментар